Για τον Άγγελο Πατσιά και τους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού σχολείου του Φουρφουρά
μιλά το ίδιο το σχολείο που δημιούργησαν. Ένα σχολείο ορθάνοιχτο στην
κοινωνία, άρρηκτα συνδεδεμένο με τη δημιουργικότητα, γεμάτο φως και
χρώματα.
Ο κ. Πατσιάς μίλησε στο tvxs.gr για το «σχολείο των χρωμάτων» , όπως συνηθίζεται να λέγεται το δημοτικό σχολείο του χωριού της Κρήτης που βρίσκεται στην παγκόσμια λίστα των σχολείων εναλλακτικής εκπαίδευσης.
Αναλυτικά, η συνέντευξη του Άγγελου Πατσιά είναι η εξής:
» Γιατί επέλεξες να γίνεις δάσκαλος;
Ήθελα ένα επάγγελμα που να μην έχει ρουτίνες και να μπορείς σε αυτό να εκφράσεις τα ενδιαφέροντα σου. Το επάγγελμα του δασκάλου είναι ο ορισμός αυτού. Κάθε μέρα είναι εντελώς διαφορετική από την άλλη και τα ενδιαφέροντα σου γίνονται πολλές φορές εργαλεία για να γίνει σωστά η δουλειά σου. Τι καλύτερο;
Η ευγενικότερη φυσιογνωμία της παρέας με διαφορά και σαφέστατα η ήρεμη δύναμη του σχολείου. Είναι ο Στάθης, ο χάκερ της ομάδας, βρίσκεται και αυτός τα τελευταία δύο χρόνια μαζί μας και έχει φέρει αέρα τεχνολογικών καινοτομιών στο σχολείο. Τώρα δουλεύει πάνω στο άρμεγμα εξ αποστάσεως. Τα πρώτα δυο χρόνια ένα αναπόσπαστο μέλος που μαζί ξεκινήσαμε να αλλάζουμε το σχολείο ήταν ο Γιάννης που ήταν ειδικός στο τηλεμάθημα! Παρέδιδε στο δημοτικό και τον ακούγανε στο καφενείο. Η Κική που μας ήρθε για μια χρονιά, μια πραγματικά φοβερή προσθήκη στην ενέργεια του σχολείου και στην ανεβασμένη διάθεση και τέλος ο Νίκος πέρσι και ο Παύλος φέτος οι γυμναστές μας, που προσπαθούν να δώσουν και άλλες εναλλακτικές στην κοινωνία και τους μαθητές του Αμαρίου.
Τώρα όσον αφορά στις δράσεις του σχολείου δεν αντιμετωπίσαμε ποτέ ιδιαίτερα ζητήματα. Η κοινή μας φιλοσοφία μας οδηγούσε και σε ένα κοινό δρόμο. Ο καθένας μπορεί να έπαιρνε το δικό του μονοπάτι αλλά στο τέλος καταλήγαμε μαζί.
Ό,τι έγινε, έγινε φυσικά. Ούτε εύκολα, ούτε δύσκολα. Ήρθε σαν μια
φυσική ροή των πραγμάτων και συνεχίζει να λειτουργεί έτσι. Δε θυμάμαι
τις δυσκολίες. Θυμάμαι ότι πάντα όλοι μαζί ψάχναμε για λύσεις.
Ο κ. Πατσιάς μίλησε στο tvxs.gr για το «σχολείο των χρωμάτων» , όπως συνηθίζεται να λέγεται το δημοτικό σχολείο του χωριού της Κρήτης που βρίσκεται στην παγκόσμια λίστα των σχολείων εναλλακτικής εκπαίδευσης.
Αναλυτικά, η συνέντευξη του Άγγελου Πατσιά είναι η εξής:
» Γιατί επέλεξες να γίνεις δάσκαλος;
Ήθελα ένα επάγγελμα που να μην έχει ρουτίνες και να μπορείς σε αυτό να εκφράσεις τα ενδιαφέροντα σου. Το επάγγελμα του δασκάλου είναι ο ορισμός αυτού. Κάθε μέρα είναι εντελώς διαφορετική από την άλλη και τα ενδιαφέροντα σου γίνονται πολλές φορές εργαλεία για να γίνει σωστά η δουλειά σου. Τι καλύτερο;
- Πώς ήταν η προηγούμενη της μετάθεσης στον Φουρφουρά εκπαιδευτική σου εμπειρία;
- Ποιο είναι το παιδαγωγικό όνειρο που σε ώθησε στην -ανα- δημιουργία του δημοτικού σχολείου του Φουρφουρά;
- Είναι σαφές πως το σχολείο της φύσης και των χρωμάτων είναι αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς. Θέλεις να μας γνωρίσεις τους/τις υπόλοιπους/ες της παρέας σας; Έχει υπάρξει δάσκαλος/α που να ήρθε στο σχολείο και να μην ήθελε να συμμετάσχει στις δράσεις που οργανώνετε;
Η ευγενικότερη φυσιογνωμία της παρέας με διαφορά και σαφέστατα η ήρεμη δύναμη του σχολείου. Είναι ο Στάθης, ο χάκερ της ομάδας, βρίσκεται και αυτός τα τελευταία δύο χρόνια μαζί μας και έχει φέρει αέρα τεχνολογικών καινοτομιών στο σχολείο. Τώρα δουλεύει πάνω στο άρμεγμα εξ αποστάσεως. Τα πρώτα δυο χρόνια ένα αναπόσπαστο μέλος που μαζί ξεκινήσαμε να αλλάζουμε το σχολείο ήταν ο Γιάννης που ήταν ειδικός στο τηλεμάθημα! Παρέδιδε στο δημοτικό και τον ακούγανε στο καφενείο. Η Κική που μας ήρθε για μια χρονιά, μια πραγματικά φοβερή προσθήκη στην ενέργεια του σχολείου και στην ανεβασμένη διάθεση και τέλος ο Νίκος πέρσι και ο Παύλος φέτος οι γυμναστές μας, που προσπαθούν να δώσουν και άλλες εναλλακτικές στην κοινωνία και τους μαθητές του Αμαρίου.
Τώρα όσον αφορά στις δράσεις του σχολείου δεν αντιμετωπίσαμε ποτέ ιδιαίτερα ζητήματα. Η κοινή μας φιλοσοφία μας οδηγούσε και σε ένα κοινό δρόμο. Ο καθένας μπορεί να έπαιρνε το δικό του μονοπάτι αλλά στο τέλος καταλήγαμε μαζί.
- Βγαίνοντας από τη σχολή, οι περισσότεροι/ες από εμάς μοιραζόμαστε κοινά όνειρα, να διδάξουμε για να αλλάξουμε εμείς κι ο κόσμος που μας περιβάλλει, να μάθουμε με τα παιδιά να τον ξαναδημιουργούμε από την αρχή…Τι αλλάζει στην πορεία και οι περισσότεροι/ες εγκλωβιζόμαστε στο στενό πλαίσιο του «ανοίξτε το βιβλίο στη σελ. 4…»;
- Μπορεί ένας/μια δάσκαλος/α να είναι δημιουργικός/ή ανεξάρτητα από τις εργασιακές συνθήκες στις οποίες εργάζεται;
- Ποια είναι η δική σου εκτίμηση για την κατασταση της παιδειας στην Ελλάδα;
- Πόσο εύκολη ήταν η υλοποίηση του μικρού σας «Summerhil» στα ορεινά της Κρήτης; Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που χρειάστηκε να αντιμετωπισετε και η μεγαλύτερη χαρά που μοιραστήκατε;
- Μπορείς να μας περιγράψεις μια τυπική-όσο τυπική μπορεί να είναι- μέρα στο σχολείο σας;
- Web tv, μαθητικό συμβούλιο, μετεωρολογικός σταθμός, κοτέτσι, κήπος και πρόσφατα η συμμετοχή του σχολείου σε πρόγραμμα προφορικής ιστορίας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Συνήθως οι δάσκαλοι/ες παραπονιόμαστε πως «δεν μας φτάνει ο χρόνος» . Πώς οργανώνετε,λοιπόν, τον χρόνο σας;
- Το δημοτικό σχολείο του Φουρφουρά είναι ενταγμένο στο δίκτυο των Ωρέων, ένα δίκτυο σχολείων που μοιράζονται κοινές δράσεις. Πέρα από τα σχολεία του δικτύου με τα οποία συνεργάζεστε, υπάρχει επικοινωνία με άλλους/ες εκπαιδευτικους ανα την Ελλάδα για τους/τις οποίες το σχολείο σας αποτελεί έμπνευση;
- Και μετά τον Φουρφουρά; Το επόμενο προς υλοποίηση όνειρο;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου