Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014

Στον «αέρα» ο πολυδιαφημισμένος «ποδηλατόδρομος» του Μιχαλολιάκου. « Και τι είναι ο Δένδιας;»


grammes ose peiraia - moralis - mixaloliakos

Καμία τύχη δεν έχει , σύμφωνα  με το Δήμαρχο , Γιάννη Μώραλη ,να πραγματοποιηθεί το έργο της μετατροπής σε ποδηλατόδρομο- πεζόδρομο  της πρώην γραμμής του ΟΣΕ ( για Θεσσαλονίκη) , που ξεκινά από το Λιμάνι και φτάνει μέχρι τη Λεύκα  .
Αν  και ο προκάτοχός του, κ. Μιχαλολιάκος , επιχείρησε, ανεπιτυχώς ,  να πείσει το Δημοτικό Συμβούλιο ότι το έργο μπορεί να πραγματοποιηθεί , αρκεί να ασκηθούν πιέσεις από τη νέα Δημοτική Αρχή σε κυβέρνηση και ΟΣΕ , ο κ. Μώραλης ήταν κατηγορηματικός και απέδωσε ευθύνες στον προκάτοχό του.
«Δεν είχατε καν την παραχώρηση»
Ο κ. Μώραλης ,ανέφερε ότι επισκέφθηκε τον υπουργό Ανάπτυξης , που είναι αρμόδιος για χρηματοδοτήσεις έργων από το ΕΣΠΑ  Νίκο Δένδια , ο οποίος  του δήλωσε , το έργο δεν μπορεί να γίνει, διότι ο Δήμος Πειραιά δεν είχε παραχώρηση των γραμμών.
«Κινητοποιήθηκα, πήγα στον ΟΣΕ, ο οποίος μου είπε ότι η ΓΑΙΑ ΟΣΕ, πρώτον δεν είναι αρμόδια να παραχωρήσει γραμμές, δεύτερον το μνημόνιο που είχατε με τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ έληγε τον τρίτο μήνα του ’14» τόνισε. Παράλληλα, επισήμανε ότι ούτε ο εργολάβος προτίθεται να προχωρήσει στην εκτέλεση του έργου, εξαιτίας του γεγονός ότι το χρονικό περιθώριο που έχει πλέον μείνει για την ολοκλήρωση του, δεν επαρκεί.  «Δεν είναι όμως μόνο αυτό το θέμα. Δεν υπήρχε παραχώρηση των γραμμών προς το Δήμο Πειραιά» επανέλαβε και αναρωτήθηκε με ποιο τρόπο θα μπορούσε η νέα διοίκηση να παλέψει για την υλοποίηση αυτού του έργου.
Μιχαλολιάκος : Ποιός ΟΣΕ; Το είπε ο Σαμαράς
Ο πρώην Δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος , ανάφερε ότι η διοίκηση του αγωνίστηκε σκληρά γι’ αυτό το έργο, απέναντι σε αγκυλώσεις και έπεισε τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ να παραχωρήσει στο Δήμο Πειραιά τις γραμμές, αλλά και το κτίριο του παλαιού σιδηροδρομικού σταθμού. Με τη δέσμευση, τόνισε, του Δήμου για αξιοποίηση τους.
Επίσης , ανέφερε ,  οι υπηρεσίες του Δήμου εργάστηκαν με υπερβάλλοντα ζήλο, ξεπερνώντας τους εαυτούς τους, και ωρίμασαν τη μελέτη που δόθηκε από τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ. Αυτή τη μελέτη, πρόσθεσε, υποβλήθηκε στην ΕΕΤΑΑ, ενεκρίθη, εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, έγινε δημοπρασία, και προέκυψε μειοδότης, με έκπτωση μεγαλύτερη του 50%. Ακολούθησε όμως, είπε, η εντολή της κυβέρνησης να ανασταλούν οι συμβολαιοποιήσεις για δημοπρασίες που έχουν γίνει, γιατί έπρεπε να περικοπούν κάποιες, και η διοίκηση του Δήμου προσπάθησε, ακόμα και μετά τις εκλογές, να εγκριθεί η συμβολαιοποίηση αυτή του έργου.
«Βεβαίως, από κάποια στιγμή ο ΟΣΕ άρχισε να επικαλείται ότι έχει τη δέσμευση να είναι εμφανείς οι γραμμές. Εμφανείς οι γραμμές και ποδηλατόδρομος, δεν γίνεται. Εμείς μέσα στη μελέτη, με την οποία συμφωνούσε η ΓΑΙΑ ΟΣΕ, είχαμε την επικάλυψη των γραμμών» υπογράμμισε ο κ. Μιχαλολιάκος και υποστήριξε ότι ο ΟΣΕ δεν έχει κανένα δικαίωμα να παρεμβαίνει απαγορευτικά σε κάτι που έχει συμπράξει ο Δήμος με το σύνολο της ελληνικής πολιτείας. «Ούτε οι Υπουργοί υπόκεινται στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ, πολύ περισσότερο ο Πρωθυπουργός που είναι ενήμερος γι’ αυτό το έργο» τόνισε.
«
Έγιναν σκάνδαλα»
Και πρόσθεσε: «Μπορεί ο ΟΣΕ, το διοικητικό συμβούλιο, να έχει στο πίσω μέρος της κεφαλής τους, φόβους για αποκαλύψεις σκανδάλων που έγιναν με προγενέστερα έργα, στον ίδιο χώρο. Αλλά αυτό δεν αφορά το Δήμο. Ο Δήμος έχει εντολή, έγκριση, από το αρμόδιο όργανο, από την κυβέρνηση, να προβεί στη συμβολαιοποίηση μεταξύ του Δήμου και του εργολάβου». Παρακάλεσε λοιπόν τη νέα Δημοτική Αρχή να μην ακυρώσει αυτό το έργο. «Εάν θέλετε τη δική μας υποστήριξη στην οποιαδήποτε παράσταση, στον οποιοδήποτε πολιτειακό παράγοντα, που θα παρακάμψει οποιαδήποτε επιφύλαξη σας, είμαστε στη διάθεση σας. Είναι πολύ μεγάλο έργο για τον Πειραιά. Και προπαντός για το λαϊκό Πειραιά» είπε.
« Δεν έχει σημασία τις είπε ο Δένδιας»
Για την αναφορά του Δημάρχου στο τι ειπώθηκε από τον αρμόδιο υπουργό , κ. Δένδια, ανέφερε ,  δεν έχει σημασία τι είπε ο Δένδιας, αλλά αυτό που έχει πρακτική αξία είναι ότι ενέκρινε τη συμβολαιοποίηση της δημοπρασίας. «Τώρα αν ο εργολάβος, δηλώνει αδυναμία, που μπορεί να τη δηλώσει, διότι εκτιμά ότι ο χρόνος που υπολείπεται μέχρι την ολοκλήρωση του έργου δεν επαρκεί για την εκτέλεση του, ο νόμος πάλι δίνει δυνατότητα ή να παραιτηθεί ή ο Δήμος να τον κηρύξει έκπτωτο και να προχωρήσει στον επόμενο μειοδότη»  είπε
«Μην ταυτιστείτε με την ακύρωση ενός τόσο σημαντικού, ενός οραματικού έργου, ενός πολύ σπουδαίου έργου, που είναι ο πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος, γιατί ο διοικητής, ο πρόεδρος του ΟΣΕ, επικαλείται οτιδήποτε». , πρόσθεσε Διευκρίνισε επίσης ότι αυτό που είπε ο Δήμαρχος για το ’14, δεν είναι η λύση του μνημονίου, αλλά η δέσμευση του ανέλαβε ο Δήμος, μέχρι τότε να έχει προχωρήσει στην έναρξη της αξιοποίησης των γραμμών.  «Εμείς προχωρήσαμε. Παραχωρήθηκαν, όχι για να τις έχουμε χωματερή. Όχι για να τις έχουμε σκουπιδότοπο. Για να τις αξιοποιήσουμε. Αυτό λέω κύριε Μώραλη και σας παρακαλώ πάρα πολύ μην ακυρώσετε αυτό το έργο».

 http://newsta.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου