Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2017

Επιχείρηση καταγραφής και απομάκρυνσης των παροπλισμένων πλοίων - Στη Σαλαμίνα το μεγαλύτερο πρόβλημα

Περίπου 60 «επικίνδυνα και επιβλαβή» πλοία έχουν εγκαταλειφθεί στη θαλάσσια περιοχή ευθύνης του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να εντοπίζεται στην περιοχή της Σαλαμίνας.
Πολλά από αυτά έχουν κατασχεθεί για οφειλές, ωστόσο για διάφορους πολύπλοκους λόγους δεν έχουν προχωρήσει οι πλειστηριασμοί τους, με αποτέλεσμα να αποτελούν εστίες μόλυνσης και ρύπανσης για θάλασσα και ακτές.


Προχθές, με εποπτεία της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (ΔΑΛ) και ύστερα από δικό της αίτημα ξεκίνησε η επίσημη καταγραφή και φωτογράφηση των συγκεκριμένων πλοίων με στόχο τον διαχωρισμό τους σε κατηγορίες (χωρίς πιστοποιητικά ασφαλείας, χωρίς ασφαλιστήρια, χωρίς φύλακες, κατασχεμένα κ.ά.) και τον σχεδιασμό της απομάκρυνσής τους από τη θάλασσα.
Τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία πήρε η ΔΑΛ μετά το ξαφνικό περιστατικό που συνέβη το πρωί της περασμένης Κυριακής, όταν το παροπλισμένο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Μακεδονία» της εταιρείας SAOS, που βρισκόταν εγκαταλειμμένο στη ράδα του λιμανιού του Πειραιά, χωρίς φορτίο και πλήρωμα, πιθανότατα λόγω των ισχυρών ανέμων που έπνεαν στην περιοχή, παρασύρθηκε μέχρι την Κυνοσούρα Σαλαμίνας.
Πληροφορίες αναφέρουν, χωρίς ωστόσο να έχουν επιβεβαιωθεί, ότι το παροπλισμένο πλοίο έχασε τη μοναδική του άγκυρα λόγω διάβρωσης και προσάραξε με την πλώρη σε αβαθή (κόλπος Λιμνιώνα), προκαλώντας συναγερμό στις λιμενικές αρχές.
Υπενθυμίζεται ότι ο συγκεκριμένος κόλπος έχει πληγεί από το πρόσφατο ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ».
Οι λιμενικοί που έφτασαν στον τόπο διαπίστωσαν ότι στο πλοίο δεν υπήρχε φύλακας όπως προβλέπεται από τον νόμο.
Αμέσως τοποθετήθηκε πλωτό αντιρρυπαντικό φράγμα, ενώ βατραχάνθρωποι του Λιμενικού Σώματος προχώρησαν σε υποβρύχιο έλεγχο υψηλού ρίσκου, διαπιστώνοντας ότι δεν συντρέχει άμεσος κίνδυνος για το θαλάσσιο περιβάλλον και τις ακτές της Σαλαμίνας.
Το πλοίο αποκολλήθηκε χθες και ξεκίνησε η ρυμούλκησή του με ευθύνη της εταιρείας, ευτυχώς χωρίς να παρατηρηθεί θαλάσσια ρύπανση ή κάποιος τραυματισμός.
Προς το παρόν θα οδηγηθεί σε ναυπηγείο και στη συνέχεια θα ταξιδέψει ρυμουλκούμενο για διαλυτήριο της Τουρκίας.
Το «Μακεδονία» είναι ένα από τα πλοία της εταιρείας SAOS (αγοράστηκε το 2006) που είχαν κατασχεθεί λόγω οφειλών στον ΟΛΠ και αλλού.
Είχε κατασκευαστεί στην Ιαπωνία το 1989. Το 2013 τού δόθηκε άδεια να παραμείνει στο αγκυροβόλιο του Πειραιά για 30 ημέρες, οι οποίες όμως, άγνωστο πώς, έγιναν τέσσερα χρόνια!
Τον Νοέμβριο του 2017, έπειτα από ενέργειες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά και της ΔΑΛ, η πλοιοκτήτρια εταιρεία υποχρεώθηκε να προχωρήσει σε έναρξη διαδικασιών ρυμούλκησης του πλοίου εκτός λιμανιού, χωρίς καμιά επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.
Στις 4/12/2017 ο πλοιοκτήτης ζήτησε παράταση λίγων ημερών προκειμένου να ολοκληρώσει κάποιες συγκεκριμένες εργασίες που χρειάζονταν για τη ρυμούλκησή του, ωστόσο συνέβη το περιστατικό της προσάραξης.
Παροπλισμένο στη ράδα του λιμανιού βρίσκεται και το άλλο πλοίο της εταιρείας, το «Παναγία Αγιάσου», το οποίο κατασκευάστηκε το 1973 στην Ιαπωνία, η SAOS το αγόρασε το 2005 και το 2008 κατασχέθηκε λόγω χρεών στον ΟΛΠ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Λιμεναρχείο Πειραιά έστειλε σήμα στην εταιρεία να το απομακρύνει αμέσως.
πηγή:efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου