Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2018

Ρούλα Νάννου:"Η αλχημεία στο καθορισμό τιμής χρέωσης των συνδέσεων αποχέτευσης"


Με αφορμή ορισμένα παράπονα και απορίες που εκφράζονται σχετικά με τα ειδοποιητήρια του Δήμου στους ιδιοκτήτες ακινήτων που είχαν συνδεθεί με τις παλιές συμβάσεις, σας ενημερώνουμε τα εξής:

Όπως έχω πει πολλές φορές, η χρεοκοπία του Δήμου μας δεν ήταν τυχαία, ήταν το αναμενόμενο αποτέλεσμα μιας οδυνηρής για το Δήμο μας ανευθυνότητας και κακοδιαχείρισης εκ μέρους της απελθούσας Δημοτικής Αρχής.  
Η υποχρεωτική υπαγωγή του Δήμου σε Πρόγραμμα Εξυγίανσης υπό την αυστηρή επιτήρηση του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ, και η περίοδος που μεσολάβησε για να καταρτισθεί το Σχέδιο Οικονομικής Εξυγίανσης και να εγκριθεί ο προϋπολογισμός μόλις τον Μάϊο του 2016, ανέδειξε όχι μόνο την τραγική οικονομική κατάσταση του Δήμου με τις μη καταχωρημένες πιστοποιημένες εργασίες εκατομμυρίων που βρίσκονταν κάτω από το χαλί και τα τεράστια ελλείμματα αλλά και τις αλχημείες που γινόντουσαν προκειμένου να εμφανίζουν μια εξωραϊσμένη εικόνα της σκληρής πραγματικότητας.

Μία απ’ αυτές τις αλχημείες της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής, είχε να κάνει και με την χρέωση της σύνδεσης ακινήτων με την αποχέτευση που καθόρισαν τιμή πολύ χαμηλή σε σχέση με την πραγματική, ιδίως για τις συνδέσεις του vacuum, δίνοντας έτσι την εντύπωση στο κόσμο  ότι πληρώνοντας αυτό το ποσό εξοφλούσε.
Ο πρ. Δήμαρχος, ενώ γνώριζε το νόμο και ήξερε το ύψος του τελικού κόστους της σύνδεσης, εν τούτοις δεν προέβη, ως όφειλε, στον καθορισμό του πραγματικού ποσού χρέωσης που προέκυπτε από την μελέτη του έργου και τις Συμβάσεις που ο ίδιος υπέγραψε, ώστε ο κόσμος να ξέρει τι θα πληρώσει, προφανώς διότι φοβόταν την αντίδραση του κόσμου στο άκουσμα του υπέρογκου ποσού.
Η παραδοχή ότι ο καθορισμός της αρχικής τιμής χρέωσης είναι προσωρινός και ότι η τελική χρέωση γίνεται με την εκκαθάριση, δεν δικαιολογεί τέτοια μεγάλη απόκλιση και κατά τούτο συνιστά παραπλάνηση του κόσμου διότι ανατρέπει ξαφνικά και δυσμενώς τον οικονομικό προγραμματισμό της κάθε οικογένειας όταν έρχεται η ώρα της αλήθειας και του ειδοποιητηρίου για πληρωμή.

Το 2012, διαπιστώνοντας ότι  η αρχικώς τότε καθορισθείσα τιμή για σύνδεση βαρυτικού δεν ανταποκρινόταν στην πραγματική, ορθώς την αναθεώρησαν.
Το 2013 όμως φαίνεται ότι ….. ξέχασαν να τις αναθεωρήσουν, ίσως διότι ήταν και χρόνος προεκλογικός, με συνέπεια σήμερα να δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά στο κόσμο.
Ο κ.Τσαβαρής, υπογράφοντας ο ίδιος τις Συμβάσεις, όφειλε να είναι ξεκάθαρος με τους πολίτες ενημερώνοντας τους για το προβλεπόμενο τελικό κόστος σύνδεσης, για να μην πω ότι έπρεπε να ασχοληθεί περισσότερο με την μελέτη του έργου και να κάνει ό,τι έκανα εγώ με την νέα Σύμβαση των 650 συνδέσεων επί της θητείας μου, όπου άλλαξα την προτεινόμενη μελέτη με χαμηλότερο τιμολόγιο και το έργο προκηρύχθηκε ανά τεμάχιο σύνδεσης και όχι ανά εργασία. Τούτο είχε ως αποτέλεσμα αφενός να πετύχουμε πολύ χαμηλή τιμή προσφοράς, αφετέρου να γνωρίζουμε από την αρχή ποιο θα είναι το τελικό ποσό χρέωσης ανά σύνδεση.
Έτσι με τη Σύμβαση που υπέγραψα, η χρέωση  για κάθε νέα σύνδεση καθορίστηκε στο ποσό των 684 € που περιλαμβάνει και την προσαύξηση του 20% υπέρ του Δήμου, η οποία είναι και η τελική.
Για τις συνδέσεις όμως που έγιναν με τις Συμβάσεις της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής, σύμφωνα με την εκκαθάριση και την απόφαση του ΔΣ η τελική χρέωση διαμορφώθηκε για μεν τις συνδέσεις του vacuum στο ποσό των 2.125 €, για δε τις συνδέσεις του βαρυτικού στο ποσό των 1.378 €, χωρίς να επιβληθεί προσαύξηση.
Με δεδομένη τη δυσμενή οικονομική συγκυρία που λειτουργεί αποτρεπτικά στην απόφαση των ιδιοκτητών να συνδέσουν το ακίνητο τους με το δίκτυο αποχέτευσης, την ανάγκη για διευκόλυνση της αποπληρωμής της δαπάνης, αλλά και την επιβαλλόμενη σύνδεση προκειμένου να προστατευθεί το περιβάλλον και να διασφαλιστεί η δημόσια υγεία, και μολονότι δεν προβλέπεται στο νόμο ο οποίος  επιτάσσει η σύνδεση να γίνεται μόνο αφού έχει εξοφληθεί πλήρως το ποσό της χρέωσης, παρά ταύτα με τη συναίνεση του Παρατηρητηρίου το ΔΣ αποφάσισε να συνδέεται το ακίνητο με την υποβολή αίτησης καταβάλλοντας 325 € για τις νέες συνδέσεις στο vacuum, και 334 € για τις νέες συνδέσεις  του βαρυτικού και το υπόλοιπο να εξοφλείται σε άτοκες δόσεις των 50 € το μήνα. Το ίδιο ισχύει και για όλες τις συνδέσεις που έχουν γίνει, αφαιρουμένου του ποσού που έχει καταβληθεί.

Σύμφωνα λοιπόν με το νόμο, το τελικό ποσό χρέωσης της σύνδεσης το οποίο επωμίζονται οι ιδιοκτήτες των ακινήτων, προκύπτει μετά το πέρας της κατασκευής του έργου,  αφού γίνει η εκκαθάριση της δαπάνης κατασκευής, η οποία επέρχεται με την πιστοποίηση από την Τ.Υ. όλων των εργασιών που προβλέπονται στη Σύμβαση.
Η αρμόδια Υπηρεσία του Δήμου είναι υποχρεωμένη από το νόμο να βεβαιώνει τις όποιες οφειλές προκύπτουν, άλλως υπέχουν προσωπική ποινική και αστική ευθύνη.
Σας παραθέτω την αρ.Απόφ. ΔΣ 199/2017 για πληρέστερη ενημέρωση.

Υ.Γ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη συζήτηση της εκκαθάρισης στο Δημοτικό Συμβούλιο ο πρ. Δήμαρχος κώφευσε και το μόνο ειρωνικό που βρήκε να πει ήταν ότι για να καλυφθεί το έλλειμμα που έχει δημιουργηθεί από τις συνδέσεις, να εισπραχθούν άμεσα τα οφειλόμενα λατομικά τέλη από τον κ.Αγγέλου και να μειωθεί το κόστος των συνδέσεων κατά 50% του ποσού που έχει διαμορφωθεί.
Επειδή η πρόταση αυτή δεν είναι δική του αλλά την δανείσθηκε από το προεκλογικό μας φυλλάδιο, έχω να πω τα εξής
Και βέβαια θα γινόταν αυτό αλλά η προσδοκία αποδείχθηκε φρούδα ελπίδα.
Ψάξαμε όλες τις Τράπεζες αλλά δεν βρήκαμε τίποτα στους λογαριασμούς του κ. Αγγέλου για να κατασχέσουμε.  Δεν σταματήσαμε εκεί, ψάξαμε σε όλα τα Κτηματολογικά Γραφεία και Υποθηκοφυλάκεια Πειραιώς, Ελευσίνας, Μεγάρων και Σαλαμίνας για την ύπαρξη τυχόν ακινήτων στο όνομα του, προκειμένου να προβούμε σε αναγκαστική κατάσχεση αλλά και πάλι δεν βρήκαμε τίποτα.
Κι ερωτώ εγώ.
Αφού η κύρια οφειλή του κ.Αγγέλου προς το Δήμο δημιουργήθηκε επί θητείας του κ.Τσαβαρή όταν λειτουργούσε το λατομείο, γιατί δεν προέβη τότε σε αναγκαστική κατάσχεση των εξαγόμενων αδρανών υλικών για να υποχρεωθεί αυτός να πληρώσει;
Γιατί ως Δήμαρχος και Πρόεδρος της Ο.Ε. αναγνώρισε οφειλή του Δήμου προς τον κ.Αγγέλου ποσού 55.758 € χωρίς να υπάρχει σύμβαση για υποτιθέμενη προμήθεια αδρανών υλικών που ποτέ δεν παραλήφθηκαν από το Δήμο;

Σαλαμίνα  30/11/2018

                                                                   Η Δήμαρχος
   Ισιδώρα Νάννου - Παπαθανασίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου