Δεν υπάγονται στο περιορισμό «μία πρόσληψη ανά πέντε αποχωρήσεις» οι νησιωτικοί δήμοι, διευκρινίζει με εγκύκλιο του το υπουργείο Εσωτερικών.
Ωστόσο, στην ίδια εγκύκλιο γίνεται γνωστό ότι η ευνοϊκή αυτή διάταξη αφορά καθαρά και μόνο τους δήμους συγκεκριμένων νησιωτικών περιοχών, χωρίς όμως να συμπεριλαμβάνονται τα νομικά τους πρόσωπά και υπογραμμίζεται ότι σε περιπτώσεις που τρέχουν διαδικασίες πρόσληψης αυτές ολοκληρώνονται κανονικά, ενώ αν υπάρχουν επιπλέον κενά, αυτά θα μπορούν να καλυφθούν με τη διαδικασία των μετατάξεων.
Αναλυτικά στην εγκύκλιο αναφέρεται ότι «οι προσλήψεις και διορισμοί τακτικού προσωπικού σε νησιωτικούς δήμους δεν εμπίπτουν στον περιορισμό των προσλήψεων του άρθρου 11 του ν. 3833/2010». Στο επίμαχο σημείο του νόμου προβλέπεται μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις. Στη σχετική διευκρινιστική εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών αναφέρεται ότι εκτός των δήμων που ανήκουν στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου και Ιονίου, στις παραπάνω ρυθμίσεις του εμπίπτουν και οι δήμοι Κυθήρων, Σαλαμίνας, Αγκιστρίου, Αίγινας, Σπετσών, Πόρου, Ύδρας, Σαμοθράκης, Σκύρου, Θάσου, Ελαφόνησου, Αλοννήσου, Σκιάθου, Σκόπελου και Γαύδου, οι οποίοι πληρούν την αρχή «ένα νησί ένας δήμος».
Ωστόσο γίνεται σαφές ότι όπως ρητώς προκύπτει από το λεκτικό της διατάξεως, αυτή αφορά στους νησιωτικούς δήμους, δηλαδή όχι στους ΟΤΑ α΄ βαθμού εν γένει (όπου στην έννοια των πρωτοβάθμιων ΟΤΑ, πέραν των δήμων ανήκουν και τα δημοτικά Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, τα δημοτικά Ιδρύματα και οι Σύνδεσμοι ΟΤΑ σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν.3584/2007, όπως ισχύει). Κατά συνέπεια, τα δημοτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τα ιδρύματα και οι Σύνδεσμοι υπάγονται, ως προς την πρόσληψη τακτικού προσωπικού, στους περιορισμούς του άρθρου 11 του ν. 3833/2011, όπως ισχύει. Στους ίδιους περιορισμούς υπάγονται και τα ΝΠΙΔ των ΟΤΑ.
Προστίθεται δε ότι «Η ανωτέρω διάταξη συνεπάγεται, μεταξύ άλλων, ότι δεν απαιτείται απόφαση κατανομής του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης &Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την ολοκλήρωσή διορισμών που ενδεχομένωςεκκρεμούν από παλιές προκηρύξεις στους νησιωτικούς Δήμους. Ως εκ τούτου, οιΔήμοι μπορούν να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την άμεση ολοκλήρωσητων εν λόγω διορισμών. Στην περίπτωση νησιωτικών Δήμων όπου – μετά την ολοκλήρωση των κατά τα ανωτέρω προσλήψεων – υφίστανται ακόμη αναγκαίες προς πλήρωση κενές οργανικές θέσεις τακτικού προσωπικού, ο Δήμος δύναται να προβεί στην κάλυψη κενών οργανικών του θέσεων με εφαρμογή των ισχυουσών διατάξεω περί μετατάξεων ή με την υποβολή αιτήματος για πρόσληψη, βάσει του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου»
Ωστόσο, στην ίδια εγκύκλιο γίνεται γνωστό ότι η ευνοϊκή αυτή διάταξη αφορά καθαρά και μόνο τους δήμους συγκεκριμένων νησιωτικών περιοχών, χωρίς όμως να συμπεριλαμβάνονται τα νομικά τους πρόσωπά και υπογραμμίζεται ότι σε περιπτώσεις που τρέχουν διαδικασίες πρόσληψης αυτές ολοκληρώνονται κανονικά, ενώ αν υπάρχουν επιπλέον κενά, αυτά θα μπορούν να καλυφθούν με τη διαδικασία των μετατάξεων.
Αναλυτικά στην εγκύκλιο αναφέρεται ότι «οι προσλήψεις και διορισμοί τακτικού προσωπικού σε νησιωτικούς δήμους δεν εμπίπτουν στον περιορισμό των προσλήψεων του άρθρου 11 του ν. 3833/2010». Στο επίμαχο σημείο του νόμου προβλέπεται μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις. Στη σχετική διευκρινιστική εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών αναφέρεται ότι εκτός των δήμων που ανήκουν στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου και Ιονίου, στις παραπάνω ρυθμίσεις του εμπίπτουν και οι δήμοι Κυθήρων, Σαλαμίνας, Αγκιστρίου, Αίγινας, Σπετσών, Πόρου, Ύδρας, Σαμοθράκης, Σκύρου, Θάσου, Ελαφόνησου, Αλοννήσου, Σκιάθου, Σκόπελου και Γαύδου, οι οποίοι πληρούν την αρχή «ένα νησί ένας δήμος».
Ωστόσο γίνεται σαφές ότι όπως ρητώς προκύπτει από το λεκτικό της διατάξεως, αυτή αφορά στους νησιωτικούς δήμους, δηλαδή όχι στους ΟΤΑ α΄ βαθμού εν γένει (όπου στην έννοια των πρωτοβάθμιων ΟΤΑ, πέραν των δήμων ανήκουν και τα δημοτικά Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, τα δημοτικά Ιδρύματα και οι Σύνδεσμοι ΟΤΑ σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν.3584/2007, όπως ισχύει). Κατά συνέπεια, τα δημοτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τα ιδρύματα και οι Σύνδεσμοι υπάγονται, ως προς την πρόσληψη τακτικού προσωπικού, στους περιορισμούς του άρθρου 11 του ν. 3833/2011, όπως ισχύει. Στους ίδιους περιορισμούς υπάγονται και τα ΝΠΙΔ των ΟΤΑ.
Προστίθεται δε ότι «Η ανωτέρω διάταξη συνεπάγεται, μεταξύ άλλων, ότι δεν απαιτείται απόφαση κατανομής του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης &Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την ολοκλήρωσή διορισμών που ενδεχομένωςεκκρεμούν από παλιές προκηρύξεις στους νησιωτικούς Δήμους. Ως εκ τούτου, οιΔήμοι μπορούν να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την άμεση ολοκλήρωσητων εν λόγω διορισμών. Στην περίπτωση νησιωτικών Δήμων όπου – μετά την ολοκλήρωση των κατά τα ανωτέρω προσλήψεων – υφίστανται ακόμη αναγκαίες προς πλήρωση κενές οργανικές θέσεις τακτικού προσωπικού, ο Δήμος δύναται να προβεί στην κάλυψη κενών οργανικών του θέσεων με εφαρμογή των ισχυουσών διατάξεω περί μετατάξεων ή με την υποβολή αιτήματος για πρόσληψη, βάσει του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου