Αναρτήθηκε από freethinkingisland
Ο άνθρωπος είναι ζώο ανιχνευτικό. Και η πιο μεγάλη ζημιά που έγινε στη δημιουργία του Θεού ήταν ότι ο άνθρωπος νοθεύτηκε, η ζωή του παγιώθηκε σε μόνιμες φόρμες, τελματώθηκε σε σχήματα που ο ίδιος καθιέρωσε.
Οι πιο πολλοί απ’ τους ανθρώπους, προτού προλάβουν να συνειδητοποιήσουν το χρέος της πάλης με το σχήμα, βρέθηκαν κιόλας δούλοι του. Έτσι δεν γνώρισαν ποτέ την πορεία της αδιάκοπης αναζήτησης, την αληθινή μορφή της ζωής που είναι η ελευθερία.
Εξάρτηση είναι η λέξη που εξηγεί την παραπαίουσα συμπεριφορά του ανθρώπου και «σκοτώνει» την προσωπικότητά του. Μια σύγχρονη μορφή εξάρτησης είναι το διαδίκτυο. Ο εθισμός στο διαδίκτυο αποτελεί μια κατάσταση που προκαλεί σημαντική έκπτωση στην κοινωνική και επαγγελματική ή ακαδημαϊκή λειτουργικότητα του ατόμου. Το διαδίκτυο έχει την ικανότητα να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες του ατόμου και να δημιουργήσει μια ιδανική κατάσταση εαυτού χωρίς περιορισμούς και συνέπειες, εφόσον δεν υπάρχει οπτική επαφή. Το άτομο ενσαρκώνει διαφορετικούς ρόλους κάθε φορά, με την ασφάλεια που του παρέχει πάντα η ανωνυμία στο διαδίκτυο. Διαταραγμένες προσωπικότητες “χτίζουν” το δικό τους προφίλ ή κάποιου άλλου ατόμου με σκοπό να διαμορφώσουν την θετική ή την αρνητική εικόνα του στόχου στην κοινή γνώμη.
Η υπέρμετρη χρήση του διαδικτύου είναι σαφώς επικίνδυνη, διότι το άτομο οδηγείται τακτικά σε διχασμό της προσωπικότητάς του και κυριαρχείται από ένα πλήθος συναισθημάτων, που διαμορφώνουν την οίηση και την φιλαυτία.
Η δίψα για αυτοπροβολή ή εκδίκηση γίνεται όλο και μεγαλύτερη μέσα στην ουτοπική κατάσταση που προσφέρει το διαδίκτυο. Το άτομο χάνει τον αυτοσεβασμό του που συμπορεύεται με την αλήθεια. Χάνει την πνευματική του τάξη και την συνειδητή του ζωή και ζει με σκοπό την μυθοπλασία και την εξαπάτηση των συνανθρώπων του. Η εξαπάτηση είναι εσωτερική και κοινωνική αθλιότητα του ανθρώπου, είναι αγυρτεία, που μπορεί να ‘χει προς στιγμή ή και μονιμότερες “επιτυχίες”, αλλά στο βιβλίο της σωστής ανδροπρεπούς, σοβαρής και συνειδητής ζωής, ο άνθρωπος αυτός μηδενίζεται.
Πότε άραγε θα έρθουμε αντιμέτωποι με την πραγματικότητα και θα πούμε ελεύθερα κι επώνυμα τις απόψεις μας; Ως πότε αυτή η μικρή κοινωνία θα κρύβεται πίσω από την ανωνυμία της, υπηρετώντας την συκοφαντία και τον παραλογισμό; Ο άνθρωπος του τεχνικού πολιτισμού υποβίβασε το καθαυτό “είναι” του, εκποίησε κατά κάποιον τρόπο τον εαυτό του. Κι έτσι αφαίρεσε τη γνήσια έκφρασή του, τη συμπίεσε στις συμπληγάδες της η τεχνολογία, τον αποξένωσε από τον πλησίον του και δυστυχώς από τον ίδιο του τον εαυτό.
Ο διαδικτυακός κανιβαλισμός δεν έχει στόχο την παρεμπόδιση του κακού, ούτε την ανάπτυξη του πολιτισμού. Εξυπηρετεί μόνο τα στενά συμφέροντα.
Η έλλειψη θάρρους, η έλλειψη ανεπτυγμένων κοινωνικών συναισθημάτων, το συναίσθημα μειονεξίας, αλλά και η περιορισμένη αντίληψη είναι ολοφάνερα στο τοπικό διαδίκτυο. Φθόνος σε μεγάλη κλίμακα και απίστευτη βωμολοχία. Ταυτοχρόνως φιλοδοξούμε και για την τύχη του ιστορικού μας νησιού. Με τέτοιο διάχυτο πολιτισμό και καλοσύνη γιατί όχι;
Εξάρτηση λοιπόν που εξελίσσεται σε μια μάχη χωρίς αποτέλεσμα, αλλά και στην απώλεια των ιδανικών και πολύ περισσότερο της ελευθερίας. Δέσμιοι του διαδικτύου που πασχίζουν καθημερινά να αποδείξουν την οξυδέρκειά τους, να μεγαλοποιήσουν και να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα, κρυμμένοι πίσω από την ανωνυμία τους.
Είναι ευθύνη βαριά και κρίσιμη να γράφει κανείς τους στοχασμούς, τους προβληματισμούς και τα συναισθήματά του επώνυμα και ξέρει πολύ καλά τι μεγάλη σημασία έχει για την ανθρώπινη ζωή, και την προσωπική και την κοινωνική, ο πραγματικός διάλογος. Η ανταλλαγή απόψεων είναι υγιής, ουσιαστική και εποικοδομητική όταν γίνεται επώνυμα και έχει αξία όταν προέρχεται από όλες τις κατηγορίες ανθρώπων, ανεξάρτητα από την κοινωνική, οικονομική ή ακόμα και πνευματική τους θέση.
*Ο Παναγιώτης Κορρός είναι συνταξιούχος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου