Το έργο προωθείται με μια διαδικασία που δεν
εφαρμόζεται συχνά στα δημόσια έργα και συγκεκριμένα μέσω ανταγωνιστικού
διαλόγου. Το συνολικό κόστος του project εκτιμάται μεταξύ 350 και 400 εκατ.
ευρώ. Tι υποστηρίζουν στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου.Αν και στο υπουργείο
Υποδομών εμφανίζονται σίγουροι πως οι δεσμευτικές προσφορές για την υποθαλάσσια
ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος θα κατατεθούν στα τέλη του 2018, στην αγορά
κατασκευών θεωρούν πως θα απαιτηθούντουλάχιστον άλλοι έξι μήνες.
Αν και στο υπουργείο Υποδομών εμφανίζονται σίγουροι πως οι δεσμευτικές προσφορές για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος θα κατατεθούν στα τέλη του 2018, στην αγορά κατασκευών θεωρούν πως θα απαιτηθούν τουλάχιστον άλλοι έξι μήνες.
Όπως επισημαίνουν, η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου με τους τρεις υποψήφιους (ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ ΜΕΤΚ +0,42% και κοινοπραξία Vinci - ΕΛΛΑΚΤΩΡ) έπρεπε να ξεκινήσει την 1η Νοεμβρίου, με βάση τα σχετικά τεύχη. Τελικά αναμένεται να ξεκινήσει τις προσεχείς ημέρες.
Το έργο προωθείται με διαδικασία που δεν εφαρμόζεται συχνά στα δημόσια έργα και συγκεκριμένα μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου με τους ενδιαφερόμενους ομίλους. Η διαδικασία προβλέπει πως στον πρώτο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου, που ξεκινά τις επόμενες ημέρες, θα γίνει ενημέρωση των διαγωνιζόμενων οι οποίοι θα λάβουν και τα διαθέσιμα στοιχεία για το έργο.
Στη συνέχεια, οι διαγωνιζόμενοι θα καταθέσουν έκθεση αποτίμησης των στοιχείων και υπόμνημα κύριων ζητημάτων που προτείνουν να αποτελέσουν αντικείμενο του δεύτερου κύκλου. Στελέχη που παρακολουθούν τον διαγωνισμό εκτιμούν πως ο πρώτος κύκλος θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες, δηλαδή μέχρι και τον προσεχή Ιανουάριο.
Ο δεύτερος κύκλος περιλαμβάνει την τεχνική πρόταση που θα καταθέσει κάθε υποψήφιος σε επίπεδο προμελέτης. Η πρόταση θα υποβληθεί εντός τεσσάρων μηνών από την έναρξη του δεύτερου κύκλου. Με βάση τα τεύχη δημοπράτησης, ο συγκεκριμένος κύκλος προβλέπεται να διαρκέσει συνολικά 22 μήνες και ολοκληρώνεται μετά την έκδοση απόφασης Περιβαλλοντικών Όρων επί της λύσης, ή του συνδυασμού λύσεων που θα προκριθεί ως Βασικός Σχεδιασμός.
Στο υπουργείο Υποδομών εκτιμούν δηλαδή πως σχεδόν στο τέλος του 2018 θα έχει αποφασιστεί η τεχνική λύση για την κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης ενώ θα έχουν εγκριθεί και οι περιβαλλοντικοί όροι. Στην αγορά κατασκευών θεωρούν πως πρόκειται για αισιόδοξη εκτίμηση, ειδικά με βάση όσα έχει δείξει η εμπειρία για τον χρόνο που παίρνει στις υπηρεσίες να φτάσουν έως την έγκριση περιβαλλοντικών όρων σε τέτοια σύνθετα έργα.
Ο τρίτος κύκλος του ανταγωνιστικού διαλόγου, που προβλέπεται πως θα διαρκέσει έξι μήνες, περιλαμβάνει κυρίως την οριστικοποίηση του σχεδίου της σύμβασης παραχώρησης και των παραρτημάτων της.
Στελέχη κατασκευαστικών ομίλων υποστηρίζουν πως ενώ αρχίζει ο ανταγωνιστικός διάλογος, δεν έχουν επιλυθεί διάφορα ζητήματα. Για παράδειγμα, κάποιοι θέτουν ζητήματα εμπιστευτικότητας, αν δηλαδή η τεχνική λύση που προτείνει ένας από τους τρεις υποψήφιους θα κοινοποιείται στους ανταγωνιστές του.
Το σίγουρο είναι πως σήμερα δεν γνωρίζουμε με λεπτομέρειες την τεχνική λύση που θα ακολουθήσει το υπουργείο για την υποθαλάσσια οδική ζεύξη, καθώς αποτελεί αντικείμενο του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Το κόστος του έργου εκτιμάται μεταξύ 350 και 400 εκατ. ευρώ. Εκτός από την κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας, περιλαμβάνει και την παράκαμψη Περάματος, καθώς και τη σύνδεση με τη λεωφόρο Σχιστού.
Η υποθαλάσσια ζεύξη πρόκειται να αντικαταστήσει ένα από τα πλέον αποδοτικά πορθμεία της Ευρώπηςμεταξύ του Περάματος και της Σαλαμίνας καθώς εκτός από τους κατοίκους εξυπηρετούνται καθημερινά και οι εργαζόμενοι στο ναύσταθμο του Πολεμικού Ναυτικού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου