...για τα υποβρύχια που γέρνουν και δεν παραδόθηκαν ποτέ...
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας θα δοθεί η «μάχη» μεταξύ Ελλάδας και της γερμανικής εταιρείας ThyssenKrupp MarineSystems με φόντο τα υποβρύχια που είχε παραγγείλει η χώρα και είτε δεν παραδόθηκαν είτε… έγερναν.
Η εταιρεία προσέφυγε στο ΣτΕ κατά της ... απόφασης του υπουργού Εθνικής Αμυνας, Δημήτρη Αβραμόπουλου, να εκδώσει καταλογιστική πράξη σε βάρος των Γερμανών η οποία φθάνει στο ποσό των 115.000.000 ευρώ.
Με αυτήν την πράξη ο υπουργός ζητάει να επιστραφεί στο Δημόσιο το σύνολο του ποσού που είχε εισπράξει η γερμανική εταιρεία από το 2011 έως τα μέσα του 2011.
Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος, επικαλούμενος λόγους δημοσίου συμφέροντος, διαβίβασε την σχετική πράξη στην ΔΟΥ για είσπραξη, κάνοντας λόγο για αδικαιολόγητο πλουτισμό της γερμανική εταιρεία λόγο της καθυστέρησης παράδοσης των υπερσύγχρονων υποβρυχίων «κλάσης 214». Το ελληνικό Δημόσιο έχει προσφύγει, πάντως, και στο Διεθνές Δικαστήριο Διαιτησίας και ζητάει να του επιδικαστεί αποζημίωση για την καθυστέρηση παράδοσης η οποία, εάν γίνει δεκτή, μπορεί να επιδικαστούν μέχρι και 6 δισ. Ευρώ.
Σύμφωνα με την καταλογιστική πράξη:
Από το πρόγραμμα Αρχιμήδης έπρεπε να έχει παραδοθεί ήδη το υποβρύχιο Πιπίνος (12 Απριλίου 2012), το υποβρύχιο Ματρώζος (17 Φεβρουαρίου 2013) και το υποβρύχιο Κατσώνης (27 Δεκεμβρίου 2013).
Από το πρόγραμμα Ποσειδών έπρεπε να έχει γίνει η παράδοση του υποβρυχίου Ωκεανός (27 Μαΐου 2012) και τα πρόσθετα υλικά υποβρυχίου (excess materials) της σύμβασης 021Β/02.
Δεν έχει ξεκινήσει η παράδοση μέσω της εταιρείας HDW το σύνολο των επιπλέον / πρόσθετων υλικών (excess materials). Η αδυναμία αυτή του αναδόχου του έργου οφείλεται στη διαπίστωση ότι στη λίστα των υλικών της σύμβασης 021Β/02 υπάρχουν διπλοεγγραφές και ανύπαρκτα υλικά. Η υπαίτια αδυναμία εκπλήρωσης της σχετικής υποχρέωσης καθιστά την καταβολή των σχετικών ποσών αχρεωστήτως καταβληθέντων.
Μετά την καταγγελία (16 Μαΐου 2011) από πλευράς της εταιρείας HDW της σύμβασης με τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ), η κατασκευή των δύο νέων υποβρυχίων του προγράμματος Ποσειδών ΙΙ δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς την HDW, λόγω των αποκλειστικών δικαιωμάτων σχεδιασμού των υποβρυχίων που έχει.
Η κατασκευή των δύο υποβρυχίων του προγράμματος Ποσειδών ΙΙ δεν έχει καν αρχίσει.
Αναφέρει δε πως «ως επιτακτικό δημόσιο συμφέρον νοείται η ανάγκη άμεσης διασφάλισης της απόφασης καταλογισμού μιας εξαιρετικά μεγάλης απαίτησης του Ελληνικού Δημοσίου προερχομένης από την εκτέλεση προγραμμάτων ναυπήγησης υποβρυχίων άμεσα συνδεδεμένων με ζητήματα εθνικής άμυνας έναντι του κινδύνου να καταστεί η εκτέλεση της απαίτησης αυτής αδύνατη ή ιδιαίτερα δυσχερής».
Στην αντεπίθεση οι Γερμανοί
Από την πλευρά τους, πάντως, οι Γερμανοί υποστηρίζουν ότι η καταλογιστική πράξη είναι αντισυνταγματική και παράνομη, καθώς, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος θα έπρεπε να πάει στο υπουργείο Οικονομικών, το οποίο είναι αρμόδιο για το θέμα καταλογισμών σε ιδιώτες.
Υποστηρίζουν, ακόμη, ότι παραβιάστηκε η συνταγματική επιταγή του άρθρου 20 το οποίο επιτάσσει, πριν την έκδοση οποιασδήποτε καταλογιστικής πράξης, πρέπει να καλείται ο ενδιαφερόμενος σε ακρόαση και προσθέτουν ότι ο υπουργός εφάρμοσε εσφαλμένα την νομοθεσία.
Σημειωτέον ότι η εταιρεία ThyssenKrupp MarineSystems (TKMS) είχε εξαγοράσει την Howaldtswerke-Deutsche Werft – HDW με την οποία είχε υπογραφεί η αρχική συμφωνία για την κατασκευή των επίμαχων υποβρυχίων...
iefimerida.gr
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας θα δοθεί η «μάχη» μεταξύ Ελλάδας και της γερμανικής εταιρείας ThyssenKrupp MarineSystems με φόντο τα υποβρύχια που είχε παραγγείλει η χώρα και είτε δεν παραδόθηκαν είτε… έγερναν.
Η εταιρεία προσέφυγε στο ΣτΕ κατά της ... απόφασης του υπουργού Εθνικής Αμυνας, Δημήτρη Αβραμόπουλου, να εκδώσει καταλογιστική πράξη σε βάρος των Γερμανών η οποία φθάνει στο ποσό των 115.000.000 ευρώ.
Με αυτήν την πράξη ο υπουργός ζητάει να επιστραφεί στο Δημόσιο το σύνολο του ποσού που είχε εισπράξει η γερμανική εταιρεία από το 2011 έως τα μέσα του 2011.
Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος, επικαλούμενος λόγους δημοσίου συμφέροντος, διαβίβασε την σχετική πράξη στην ΔΟΥ για είσπραξη, κάνοντας λόγο για αδικαιολόγητο πλουτισμό της γερμανική εταιρεία λόγο της καθυστέρησης παράδοσης των υπερσύγχρονων υποβρυχίων «κλάσης 214». Το ελληνικό Δημόσιο έχει προσφύγει, πάντως, και στο Διεθνές Δικαστήριο Διαιτησίας και ζητάει να του επιδικαστεί αποζημίωση για την καθυστέρηση παράδοσης η οποία, εάν γίνει δεκτή, μπορεί να επιδικαστούν μέχρι και 6 δισ. Ευρώ.
Σύμφωνα με την καταλογιστική πράξη:
Από το πρόγραμμα Αρχιμήδης έπρεπε να έχει παραδοθεί ήδη το υποβρύχιο Πιπίνος (12 Απριλίου 2012), το υποβρύχιο Ματρώζος (17 Φεβρουαρίου 2013) και το υποβρύχιο Κατσώνης (27 Δεκεμβρίου 2013).
Από το πρόγραμμα Ποσειδών έπρεπε να έχει γίνει η παράδοση του υποβρυχίου Ωκεανός (27 Μαΐου 2012) και τα πρόσθετα υλικά υποβρυχίου (excess materials) της σύμβασης 021Β/02.
Δεν έχει ξεκινήσει η παράδοση μέσω της εταιρείας HDW το σύνολο των επιπλέον / πρόσθετων υλικών (excess materials). Η αδυναμία αυτή του αναδόχου του έργου οφείλεται στη διαπίστωση ότι στη λίστα των υλικών της σύμβασης 021Β/02 υπάρχουν διπλοεγγραφές και ανύπαρκτα υλικά. Η υπαίτια αδυναμία εκπλήρωσης της σχετικής υποχρέωσης καθιστά την καταβολή των σχετικών ποσών αχρεωστήτως καταβληθέντων.
Μετά την καταγγελία (16 Μαΐου 2011) από πλευράς της εταιρείας HDW της σύμβασης με τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ), η κατασκευή των δύο νέων υποβρυχίων του προγράμματος Ποσειδών ΙΙ δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς την HDW, λόγω των αποκλειστικών δικαιωμάτων σχεδιασμού των υποβρυχίων που έχει.
Η κατασκευή των δύο υποβρυχίων του προγράμματος Ποσειδών ΙΙ δεν έχει καν αρχίσει.
Αναφέρει δε πως «ως επιτακτικό δημόσιο συμφέρον νοείται η ανάγκη άμεσης διασφάλισης της απόφασης καταλογισμού μιας εξαιρετικά μεγάλης απαίτησης του Ελληνικού Δημοσίου προερχομένης από την εκτέλεση προγραμμάτων ναυπήγησης υποβρυχίων άμεσα συνδεδεμένων με ζητήματα εθνικής άμυνας έναντι του κινδύνου να καταστεί η εκτέλεση της απαίτησης αυτής αδύνατη ή ιδιαίτερα δυσχερής».
Στην αντεπίθεση οι Γερμανοί
Από την πλευρά τους, πάντως, οι Γερμανοί υποστηρίζουν ότι η καταλογιστική πράξη είναι αντισυνταγματική και παράνομη, καθώς, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος θα έπρεπε να πάει στο υπουργείο Οικονομικών, το οποίο είναι αρμόδιο για το θέμα καταλογισμών σε ιδιώτες.
Υποστηρίζουν, ακόμη, ότι παραβιάστηκε η συνταγματική επιταγή του άρθρου 20 το οποίο επιτάσσει, πριν την έκδοση οποιασδήποτε καταλογιστικής πράξης, πρέπει να καλείται ο ενδιαφερόμενος σε ακρόαση και προσθέτουν ότι ο υπουργός εφάρμοσε εσφαλμένα την νομοθεσία.
Σημειωτέον ότι η εταιρεία ThyssenKrupp MarineSystems (TKMS) είχε εξαγοράσει την Howaldtswerke-Deutsche Werft – HDW με την οποία είχε υπογραφεί η αρχική συμφωνία για την κατασκευή των επίμαχων υποβρυχίων...
iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου