Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2016

Δεκτή από το ΤΑΙΠΕΔ η βελτιωμένη προσφορά της Cosco για τον ΟΛΠ

Δεκτή από το ΤΑΙΠΕΔ η βελτιωμένη προσφορά της Cosco για τον ΟΛΠ

Στα 368,5 εκατομμύρια το τίμημα για το 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς

Ο απόλυτος κυρίαρχος του λιμανιού του Πειραιά και της ανατολικής Μεσογείου είναι πλέον η Cosco Group (Hong Kong) Limited, καθώς απέκτησε το 67% της ΟΛΠ ΑΕ με 368,5 εκατ. ευρώ. 

Το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ κατά τη σημερινή του συνεδρίαση, έκανε αποδεκτή την από 20 Ιανουαρίου 2016 βελτιωτική προσφορά των Κινέζων  Cosco  στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αξιοποίηση του 67% των μετοχών εκδόσεως της «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.».
 
Τo ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ ανακήρυξε την Cosco πλειοδότη και την κάλεσε να υποβάλει τα συμπληρωματικά δικαιολογητικά που απαιτούνται προκειμένου να ανακηρυχθεί «Προτιμώμενος Επενδυτής», σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού. 
 
«Η Cosco Group (Hong Kong) Limited, ανταποκρινόμενη στο αίτημα του ΤΑΙΠΕΔ, κατέθεσε σήμερα βελτιωτική δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση του 67% της εταιρείας ΟΛΠ ΑΕ, προσφέροντας τίμημα  22 ευρώ ανά μετοχή, ήτοι 368,5 εκατ. ευρώ για το ποσοστό του 67%»επισημαίνεται σε ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ.
 
Η αρχική προσφορά της COSCO δεν έγινε γνωστή, όμως σύμφωνα με πληροφορίες  κυμαινόταν λίγο κάτω από τα 300 εκατομμύρια ευρώ.  

Είναι το πρώτο βήμα της κυβέρνησης προς την κατεύθυνση των ιδιωτικοποιήσεων που έχουν ζητήσει οι Θεσμοί.  Πρόκειται για την πρώτη ιδιωτικοποίηση που  είχε την ευθύνη της εξ ολοκλήρου ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος θέλει να δώσει το δικό του μήνυμα προς το εξωτερικό και να πείσει ότι έχει  την  θέληση να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις. Επίσης, ζήτησε υψηλότερο αντάλλαγμα από τους Κινέζους  ώστε να καμφθεί η «εσωτερική», εντός των κομματικών μηχανισμών, αντιπολίτευση.

Οι Κινέζοι ούτως ή άλλως έπαιζαν μόνοι τους στο θέμα του ΟΛΠ αφού έχοντας την προβλήτα 2 και 3 με το δυτικό τμήμα της τελευταίας να είναι υπό κατασκευή, κυριαρχούν στο λιμάνι  του Πειραιά και δεν υπήρχε περίπτωση να τους χωθεί σφήνα ανταγωνιστής  αφού  θα τον … «εξαφάνιζαν». Η δυναμικότητα των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ Α.Ε-Cosco θα αυξηθεί  από 3.700.00 TEU-εμπορευματοκιβώτια σε 6.200.00 TEU.

Το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί στρατηγική επιλογή της Κίνας για την ενδυνάμωση των εμπορικών δεσμών με την Ευρώπη.

Ο ΟΛΠ θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη του θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού, με τον οποίο οι Κινέζοι σχεδιάζουν να ενώσουν εμπορικά την Ασία με την Ευρώπη.


Η  Cosco, βρίσκεται σε φάση συγχώνευσης με τον δεύτερο μεγαλύτερο κινεζικό όμιλο, την China Shipping, με στόχο  να αντέξουν τον έντονο ανταγωνισμό αλλά και την πολυετή κρίση που πλήττει  τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
http://www.protothema.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου