Η υποθαλάσσια σύνδεση της Σαλαμίνας με το Πέραμα είναι το πλέον προωθημένο από τα πέντε έργα του υπουργείου Υποδομών, που εντάχθηκαν στις προτάσεις της χώρας για χρηματοδότηση από το πακέτο Γιούνκερ |
Η υποθαλάσσια σύνδεση της Σαλαμίνας με το Πέραμα είναι το πλέον προωθημένο από τα πέντε έργα του υπουργείου Υποδομών που εντάχθηκαν στις προτάσεις της χώρας για χρηματοδότηση από το πακέτο Γιούνκερ. Καθώς, όμως, ο σχεδιασμός σταδιακά αποκρυσταλλώνεται, οι υπηρεσίες του υπουργείου καλούνται να επιλύσουν σειρά ζητημάτων, τα οποία θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό και την τελική εικόνα του έργου. Τα βασικότερα από αυτά είναι:
• Η επιλογή της μεθοδολογίας κατασκευής της σήραγγας (π.χ. επάνω στον πυθμένα, όπως η σύνδεση Ακτίου-Πρέβεζας, ή κάτω από αυτόν, με σήραγγα).
• Το επίπεδο εξυπηρέτησης της υποθαλάσσιας σήραγγας (μόνο Ι.Χ. επιβατικά ή και βαρέα οχήματα).
• Η κατηγορία των οδικών συνδέσεων με τη λεωφόρο Σχιστού και, ακολούθως, στο εσωτερικό της Σαλαμίνας (αριθμός λωρίδων κ.λπ.).
• Η διαδρομή που θα ακολουθήσει ο δρόμος από τη λεωφόρο Σχιστού έως την είσοδο της υποθαλάσσιας (περί τα 5 χιλιόμετρα). Το έργο αρχικά διέσχιζε έκταση του Ναυτικού Οχυρού Σκαραμαγκά, αλλά η λύση που φαίνεται να προκρίνεται είναι η μετακίνησή του νοτιότερα, προς το όριο της έκτασης του Ναυτικού.
• Οι ειδικές απαιτήσεις ασφάλειας που απαιτεί η διέλευση του δρόμου τόσο δίπλα από το Ναυτικό Οχυρό, όσο και από χώρους του Ναυστάθμου Σαλαμίνας.
• Η σήραγγα θα διέρχεται από τον θαλάσσιο αρχαιολογικό χώρο της ναυμαχίας της Σαλαμίνας. Σχεδιάζεται ηχοβολιστική και μαγνητική διασκόπηση της περιοχής ώστε να εντοπιστούν τυχόν ναυάγια ή και βόμβες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου (ο ναύσταθμος της Σαλαμίνας είχε βομβαρδιστεί από τους Γερμανούς).
Τα διατηρητέα
Αξίζει να σημειωθεί ότι η έξοδος της υποθαλάσσιας σήραγγας... δεν θα βρίσκεται ακριβώς στη Σαλαμίνα, αλλά στο νησάκι του Αγίου Γεωργίου, το οποίο συνδέεται σήμερα με δρόμο επάνω σε επίχωμα (περίπου 300 μέτρα) με τον ναύσταθμο Σαλαμίνας. Στο νησάκι βρίσκονται τα –κηρυγμένα διατηρητέα– κτίρια του λοιμοκαθαρτηρίου και κάποιες βοηθητικές εγκαταστάσεις του Πολεμικού Ναυτικού.
Με δεδομένο ότι το έργο έχει προταθεί για ένταξη στο πακέτο Γιούνκερ, οι υπηρεσίες δίνουν ιδιαίτερη βάση στις χρηματοδοτικές του ανάγκες και στη βελτίωση της οικονομικής βιωσιμότητάς του. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζονται διάφορες εναλλακτικές, όπως η προσθήκη στο έργο της κατασκευής και εκμετάλλευσης μιας μαρίνας και η μετατροπή των κτιρίων του λοιμοκαθαρτηρίου σε πολυθεματικό πάρκο. Οσον αφορά τη διαδικασία ωρίμανσης του διαγωνισμού, το υπουργείο Υποδομών αναμένεται μέσα στον Μάιο να ολοκληρώσει τη διαδικασία προεπιλογής (έχουν εκφράσει ενδιαφέρον 3 εταιρείες), προκειμένου να εκκινήσει τη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Στη φάση αυτή θα οριστικοποιηθεί ο σχεδιασμός (μέσα και από τις προτάσεις των συμμετεχόντων εταιρειών) και κατόπιν θα ακολουθήσει η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου, προκειμένου να ζητηθεί στη συνέχεια η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών από τους ενδιαφερομένους. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η συζήτηση γύρω από το έργο έχει συναντήσει αρκετές αντιδράσεις σε τοπικό επίπεδο (με κυριότερες εκείνες των ιδιοκτητών των φεριμπότ). Μάλιστα στις 20 Μαρτίου ο δήμος Σαλαμίνας πραγματοποίησε δημοψήφισμα για το θέμα της υποθαλάσσιας, με το «Οχι» να συγκεντρώνει το 49,68% και το «Ναι» το 48,79%, κάτι το οποίο αποδεικνύει ότι η τοπική κοινωνία είναι διχασμένη (συνολικά ψήφισαν 4.584 κάτοικοι).
πηγή:Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου