Κατόπιν των αποκαλύψεων και των αμείλικτων ερωτημάτων που η δημοσιογραφική έρευνα έφερε στην επιφάνεια για το καθεστώς απάθειας, αδιαφορίας αλλά και συνειδητής κάλυψης παρανομιών και ανομημάτων από την πολιτική και φυσική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και της γραφειοκρατίας του, ο πρωθυπουργός, έστω και με καθυστέρηση, αποφάσισε εμμέσως πλην σαφώς να αφαιρέσει αρμοδιότητες από το ΥΕΝ αλλά και να ζητήσει την άμεση κινητοποίηση των μηχανισμών για την απόδοση ευθυνών και την τιμωρία υπευθύνων για το ναυάγιο που «μαύρισε» τον Σαρωνικό αλλά και την εικόνα της χώρας.
Όμως οι μηχανισμοί, που αφήνουν εδώ και δεκαετίες ανεξέλεγκτους εκείνους που λυμαίνονται τις θάλασσες διακινώντας ως γνήσιοι σύγχρονοι πειρατές λαθραία καύσιμα και όχι μόνον, είναι ισχυροί, διαχρονικοί και όπως δείχνουν τα πράγματα διακομματικοί. Η υπόθεση «Αγία Ζώνη 2» προσφέρεται τουλάχιστον για την διενέργεια μιας λεπτομερούς αξονικής τομογραφίας αυτών των μηχανισμών. Το ΥΕΝ είναι διάτρητο, το Λιμενικό Σώμα υπόλογο, τα Τελωνεία συνεργάζονται και η Δικαιοσύνη πολύ συχνά δεν ανταποκρίνεται στο ύψος των περιστάσεων.
Ο πλοιοκτήτης του πειρατικού «Αγία Ζώνη 2» Θεόδωρος Κουντούρης διαθέτει άδεια φόρτωσης και διακίνησης καυσίμων τύπου Β1 όπως προβλέπει ο νόμος και μάλιστα έως το 2021. Είναι δηλαδή καθ’ όλα νόμιμος ως προς αυτό το σκέλος και άρα τα ΕΛΠΕ ή οποιοδήποτε άλλο διυλιστήριο δεν θα μπορούσε να του αρνηθεί να του πουλήσει πετρέλαια κάθε τύπου που αυτό παράγει.
Όταν μάλιστα ο Θεόδωρος Κουντούρης κατά εξακριβωμένη πληροφορία κατέβαλε προκαταβολικά και σε κάθε του συνδιαλλαγή το αντίτιμο του φορτίου. Ήταν δηλαδή άψογος. Τόσο μάλιστα άψογος ώστε να προκαλούνται αμείλικτα ερωτήματα.
Το «zougla.gr» είναι σε θέση να γνωρίζει από άριστα πληροφορημένη πηγή πώς το βράδυ του Σαββάτου προς Κυριακή το «Αγία Ζώνη 2» καταπλέει στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ προκειμένου να παραλάβει 2.500 τόνους καύσιμα για να ανεφοδιάσει στη συνέχεια τέσσερα πλοία που έχουν προβεί σε παραγγελίες. Τα ΕΛΠΕ έχουν βέβαια στην κατοχή τους τα παραστατικά που αποδεικνύουν πώς το συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο φόρτωσε αυτήν την ποσότητα την συγκεκριμένη ημερομηνία. Ο Γραμματικός του καραβιού εφοδιασμένος με τα έγγραφα του πλοίου μεταβαίνει στο Λιμεναρχείο που βρίσκεται στα ΕΛΠΕ. Έχει στην κατοχή του: α) Την άδεια φόρτωσης και διακίνησης τύπου Β1. β) Την δεύτερη παράταση ισχύος των πιστοποιητικών του πλοίου με την οποία τον έχει εφοδιάσει η αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας. γ) Την λίστα πληρώματος. δ) Το αποδεικτικό ασφάλισης του πλοίου προς τρίτους (αλλά όχι την ασφάλιση για πρόκληση ρύπανσης).
Επίσης διαθέτει τα παραστατικά παραγγελίας, φόρτωσης και διακίνησης των καυσίμων ώστε να τα επιδείξει στο Τελωνείο το οποίο επίσης λειτουργεί στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ. Την ευθύνη για το εάν ή όχι τα χαρτιά είναι εντάξει και αν τα παραστατικά είναι αυθεντικά, το εάν όλα είναι νόμιμα και σωστά, φέρουν το Λιμεναρχείο (δηλαδή το Υπουργείο Ναυτιλίας) και το Τελωνείο (δηλαδή το Υπουργείο Οικονομικών). Αυτά για να μην ξεχνιόμαστε.
Κατά τα ΕΛΠΕ η φόρτωση γίνεται κανονικά, το σκάφος αποπλέει και με μία πολύ μικρή ταχύτητα απομακρύνεται για να αγκυροβολήσει σε μία απόσταση το πολύ δύο μιλίων στη θέση Αταλάντη, πλησίον της Ψυτάλλειας, στον δίαυλο δηλαδή μεταξύ Πειραιά και κόλπου της Ελευσίνας από όπου διακινείται καθημερινά ένας μεγάλος όγκος διαφόρων τύπων σκαφών από εκείνα του Πολεμικού ναυτικού μέχρι αλιευτικά, φορτηγά, δεξαμενόπλοια, λάντζες κλπ. Με λίγα λόγια το «Αγία Ζώνη 2» αγκυροβολεί σε θέση που είναι σε κοινή θέα. Είναι όμως νύχτα.
Εκεί στις 2:30 περίπου αρχίζει να βουλιάζει. Επάνω βρίσκονται μόνον δύο μέλη του πληρώματος. Τα υπόλοιπα (εκ των οποίων τουλάχιστον 4, διότι κάποιοι άνδρες ενδεχομένως να ήταν στο μηχανοστάσιο ή σε άλλο εσωτερικό τμήμα του καραβιού) έχουν εξαφανιστεί. Πώς και πότε εξαφανίστηκαν. Παρέμεινε μόνον η βάρδια ασφαλείας; Συνέβη κάτι διαφορετικό; Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση από το ΥΕΝ.
Στις αμέσως επόμενες ώρες του ναυαγίου οι επίσημες αρχές δημοσιοποιούν την εκτίμηση πώς η διαρροή πετρελαίου στη θάλασσα από το ναυαγισμένο πλοίο ανέρχεται σε 300 περίπου τόνους. Άρα λογικά στο κύτος του σκάφους θα έπρεπε να έχει εγκλωβιστεί ο υπόλοιπος όγκος από την φόρτωση. Τουλάχιστον 2.200 τόνοι δηλαδή. Η απάντληση αυτού του όγκου καυσίμων αρχίζει κάποια στιγμή της Πέμπτης με ευθύνη της εταιρείας συμφερόντων Σπανόπουλου. Μέχρι την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχει δημοσιοποιηθεί επίσημα και από το Υπουργείο Ναυτιλίας μία εκτίμηση για την ακριβή ποσότητα καυσίμων που εντοπίστηκε στα έγκατα του καραβιού. Πρόκειται όμως για ένα κρίσιμο μέγεθος. Αν παρ’ ελπίδα είναι μικρότερη των 2200 τόνων και όταν η διαρροή υπολογίζεται σε 300 τόνους τότε προκύπτει πρόβλημα. Που είναι το υπόλοιπο φορτίο;
Η διαδικασία απάντλησης θα κρατήσει ένα εικοσαήμερο περίπου. Ο χρόνος αυτός είναι πολύ μακρύς για να αναμένει κανείς να εξάγει συμπεράσματα. Οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας οφείλουν εδώ και τώρα να δώσουν εξηγήσεις ως προς τα εξής:
1) Ποιος είναι ο κατ’ εκτίμηση όγκος καυσίμων που βρίσκεται ακόμη εντός του ναυαγίου που έχει σφραγιστεί και άρα δεν υφίστανται διαρροές;
2) Ποιο θα είναι το συνολικό κόστος της απορρύπανσης του Σαρωνικού;
3) Ποιος θα καταβάλλει τα έξοδα αυτά;
4) Αν κατά τον νόμο και τα ισχύοντα στην ΕΕ τα έξοδα καταβάλλει ο ρυπαίνων, τότε πως οι Αρχές σκέπτονται να διασφαλίσουν την καταβολή αυτής της δαπάνης από τον Θεόδωρο Κουντούρη;
5) Ποια είναι τα στοιχεία που έχουν συλλέξει οι υπηρεσίες ασφαλείας από τις πηγές που διαθέτουν , δορυφορική παρακολούθηση, μαρτυρίες, καταθέσεις πρωταγωνιστών, υλικό ασφαλείας από κάμερες κλπ για το τι ακριβώς συνέβη από την στιγμή του απόπλου του «Αγία Ζώνη 2» από τα ΕΛΠΕ Ελευσίνας έως την στιγμή του ναυαγίου;
Να δοθούν στην δημοσιότητα: 1) Όλα τα έγγραφα κατάπλου και απόπλου του σκάφους από τα ΕΛΠΕ. 2) Τα δικαιολογητικά βάσει των οποίων ο Θεόδωρος Κουντούρης, σεσημασμένος λαθρέμπορος, διαθέτει νόμιμη άδεια τύπου Β1 έως και το 2021 για φόρτωση, διακίνηση και εμπορία καυσίμων. 3) Όλα τα δικαιολογητικά βάσει των οποίων αυτό το καράβι εκτελούσε δρομολόγια τα τελευταία χρόνια με πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από το ΥΕΝ. 4) Όλα τα παραστατικά που αποδεικνύουν ότι αυτό το καράβι ήταν ή δεν ήταν ασφαλισμένο τόσο ως προς τρίτους αλλά και ως προς πρόκληση ρύπανσης με ασφάλεια τύπου clump.
Αν τα παραπάνω στοιχεία δεν δημοσιοποιηθούν σύντομα τότε ο κάθε πολίτης, ο κάθε ειδικός και ο κάθε καλόπιστος παρατηρητής θα νομιμοποιείται να επικαλείται σενάρια για το τι ακριβώς συνέβη τα χαράματα της Κυριακής που μας πέρασε. Από το εάν η όχι το «Αγία Ζώνη 2» βυθίστηκε μετά από παράνομη μετάγγιση του φορτίου του ή αν το ναυάγιο προκλήθηκε εκουσίως έως από το εάν η βύθιση του σκάφους προκλήθηκε για την κάλυψη αποδείξεων που παραπέμπουν σε συστηματική λαθρεμπορία με συνέργειες που οδηγούν σε όλους τους προαναφερόμενους μηχανισμούς.
Η περιβαλλοντική καταστροφή από τον δορυφόρο της EMSA
Δείτε πώς αποτυπώνεται η περιβαλλοντική καταστροφή στον Σαρωνικό κόλπο στους χάρτες μέσω δορυφόρου του Διεθνή Οργανισμού Παρακολούθησης Ρύπανσης (EMSA).
Στους χάρτες φαίνεται ξεκάθαρα ότι η ρύπανση καλύπτει την θαλάσσια περιοχή από τον Πειραιά έως τη Γλυφάδα, καθώς και η μεγάλη ποσότητα πετρελαίου που βρίσκεται στη θάλασσα.
Όμως οι μηχανισμοί, που αφήνουν εδώ και δεκαετίες ανεξέλεγκτους εκείνους που λυμαίνονται τις θάλασσες διακινώντας ως γνήσιοι σύγχρονοι πειρατές λαθραία καύσιμα και όχι μόνον, είναι ισχυροί, διαχρονικοί και όπως δείχνουν τα πράγματα διακομματικοί. Η υπόθεση «Αγία Ζώνη 2» προσφέρεται τουλάχιστον για την διενέργεια μιας λεπτομερούς αξονικής τομογραφίας αυτών των μηχανισμών. Το ΥΕΝ είναι διάτρητο, το Λιμενικό Σώμα υπόλογο, τα Τελωνεία συνεργάζονται και η Δικαιοσύνη πολύ συχνά δεν ανταποκρίνεται στο ύψος των περιστάσεων.
Ο πλοιοκτήτης του πειρατικού «Αγία Ζώνη 2» Θεόδωρος Κουντούρης διαθέτει άδεια φόρτωσης και διακίνησης καυσίμων τύπου Β1 όπως προβλέπει ο νόμος και μάλιστα έως το 2021. Είναι δηλαδή καθ’ όλα νόμιμος ως προς αυτό το σκέλος και άρα τα ΕΛΠΕ ή οποιοδήποτε άλλο διυλιστήριο δεν θα μπορούσε να του αρνηθεί να του πουλήσει πετρέλαια κάθε τύπου που αυτό παράγει.
Όταν μάλιστα ο Θεόδωρος Κουντούρης κατά εξακριβωμένη πληροφορία κατέβαλε προκαταβολικά και σε κάθε του συνδιαλλαγή το αντίτιμο του φορτίου. Ήταν δηλαδή άψογος. Τόσο μάλιστα άψογος ώστε να προκαλούνται αμείλικτα ερωτήματα.
Το «zougla.gr» είναι σε θέση να γνωρίζει από άριστα πληροφορημένη πηγή πώς το βράδυ του Σαββάτου προς Κυριακή το «Αγία Ζώνη 2» καταπλέει στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ προκειμένου να παραλάβει 2.500 τόνους καύσιμα για να ανεφοδιάσει στη συνέχεια τέσσερα πλοία που έχουν προβεί σε παραγγελίες. Τα ΕΛΠΕ έχουν βέβαια στην κατοχή τους τα παραστατικά που αποδεικνύουν πώς το συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο φόρτωσε αυτήν την ποσότητα την συγκεκριμένη ημερομηνία. Ο Γραμματικός του καραβιού εφοδιασμένος με τα έγγραφα του πλοίου μεταβαίνει στο Λιμεναρχείο που βρίσκεται στα ΕΛΠΕ. Έχει στην κατοχή του: α) Την άδεια φόρτωσης και διακίνησης τύπου Β1. β) Την δεύτερη παράταση ισχύος των πιστοποιητικών του πλοίου με την οποία τον έχει εφοδιάσει η αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας. γ) Την λίστα πληρώματος. δ) Το αποδεικτικό ασφάλισης του πλοίου προς τρίτους (αλλά όχι την ασφάλιση για πρόκληση ρύπανσης).
Επίσης διαθέτει τα παραστατικά παραγγελίας, φόρτωσης και διακίνησης των καυσίμων ώστε να τα επιδείξει στο Τελωνείο το οποίο επίσης λειτουργεί στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ. Την ευθύνη για το εάν ή όχι τα χαρτιά είναι εντάξει και αν τα παραστατικά είναι αυθεντικά, το εάν όλα είναι νόμιμα και σωστά, φέρουν το Λιμεναρχείο (δηλαδή το Υπουργείο Ναυτιλίας) και το Τελωνείο (δηλαδή το Υπουργείο Οικονομικών). Αυτά για να μην ξεχνιόμαστε.
Κατά τα ΕΛΠΕ η φόρτωση γίνεται κανονικά, το σκάφος αποπλέει και με μία πολύ μικρή ταχύτητα απομακρύνεται για να αγκυροβολήσει σε μία απόσταση το πολύ δύο μιλίων στη θέση Αταλάντη, πλησίον της Ψυτάλλειας, στον δίαυλο δηλαδή μεταξύ Πειραιά και κόλπου της Ελευσίνας από όπου διακινείται καθημερινά ένας μεγάλος όγκος διαφόρων τύπων σκαφών από εκείνα του Πολεμικού ναυτικού μέχρι αλιευτικά, φορτηγά, δεξαμενόπλοια, λάντζες κλπ. Με λίγα λόγια το «Αγία Ζώνη 2» αγκυροβολεί σε θέση που είναι σε κοινή θέα. Είναι όμως νύχτα.
Εκεί στις 2:30 περίπου αρχίζει να βουλιάζει. Επάνω βρίσκονται μόνον δύο μέλη του πληρώματος. Τα υπόλοιπα (εκ των οποίων τουλάχιστον 4, διότι κάποιοι άνδρες ενδεχομένως να ήταν στο μηχανοστάσιο ή σε άλλο εσωτερικό τμήμα του καραβιού) έχουν εξαφανιστεί. Πώς και πότε εξαφανίστηκαν. Παρέμεινε μόνον η βάρδια ασφαλείας; Συνέβη κάτι διαφορετικό; Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση από το ΥΕΝ.
Στις αμέσως επόμενες ώρες του ναυαγίου οι επίσημες αρχές δημοσιοποιούν την εκτίμηση πώς η διαρροή πετρελαίου στη θάλασσα από το ναυαγισμένο πλοίο ανέρχεται σε 300 περίπου τόνους. Άρα λογικά στο κύτος του σκάφους θα έπρεπε να έχει εγκλωβιστεί ο υπόλοιπος όγκος από την φόρτωση. Τουλάχιστον 2.200 τόνοι δηλαδή. Η απάντληση αυτού του όγκου καυσίμων αρχίζει κάποια στιγμή της Πέμπτης με ευθύνη της εταιρείας συμφερόντων Σπανόπουλου. Μέχρι την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχει δημοσιοποιηθεί επίσημα και από το Υπουργείο Ναυτιλίας μία εκτίμηση για την ακριβή ποσότητα καυσίμων που εντοπίστηκε στα έγκατα του καραβιού. Πρόκειται όμως για ένα κρίσιμο μέγεθος. Αν παρ’ ελπίδα είναι μικρότερη των 2200 τόνων και όταν η διαρροή υπολογίζεται σε 300 τόνους τότε προκύπτει πρόβλημα. Που είναι το υπόλοιπο φορτίο;
Η διαδικασία απάντλησης θα κρατήσει ένα εικοσαήμερο περίπου. Ο χρόνος αυτός είναι πολύ μακρύς για να αναμένει κανείς να εξάγει συμπεράσματα. Οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας οφείλουν εδώ και τώρα να δώσουν εξηγήσεις ως προς τα εξής:
1) Ποιος είναι ο κατ’ εκτίμηση όγκος καυσίμων που βρίσκεται ακόμη εντός του ναυαγίου που έχει σφραγιστεί και άρα δεν υφίστανται διαρροές;
2) Ποιο θα είναι το συνολικό κόστος της απορρύπανσης του Σαρωνικού;
3) Ποιος θα καταβάλλει τα έξοδα αυτά;
4) Αν κατά τον νόμο και τα ισχύοντα στην ΕΕ τα έξοδα καταβάλλει ο ρυπαίνων, τότε πως οι Αρχές σκέπτονται να διασφαλίσουν την καταβολή αυτής της δαπάνης από τον Θεόδωρο Κουντούρη;
5) Ποια είναι τα στοιχεία που έχουν συλλέξει οι υπηρεσίες ασφαλείας από τις πηγές που διαθέτουν , δορυφορική παρακολούθηση, μαρτυρίες, καταθέσεις πρωταγωνιστών, υλικό ασφαλείας από κάμερες κλπ για το τι ακριβώς συνέβη από την στιγμή του απόπλου του «Αγία Ζώνη 2» από τα ΕΛΠΕ Ελευσίνας έως την στιγμή του ναυαγίου;
Να δοθούν στην δημοσιότητα: 1) Όλα τα έγγραφα κατάπλου και απόπλου του σκάφους από τα ΕΛΠΕ. 2) Τα δικαιολογητικά βάσει των οποίων ο Θεόδωρος Κουντούρης, σεσημασμένος λαθρέμπορος, διαθέτει νόμιμη άδεια τύπου Β1 έως και το 2021 για φόρτωση, διακίνηση και εμπορία καυσίμων. 3) Όλα τα δικαιολογητικά βάσει των οποίων αυτό το καράβι εκτελούσε δρομολόγια τα τελευταία χρόνια με πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από το ΥΕΝ. 4) Όλα τα παραστατικά που αποδεικνύουν ότι αυτό το καράβι ήταν ή δεν ήταν ασφαλισμένο τόσο ως προς τρίτους αλλά και ως προς πρόκληση ρύπανσης με ασφάλεια τύπου clump.
Αν τα παραπάνω στοιχεία δεν δημοσιοποιηθούν σύντομα τότε ο κάθε πολίτης, ο κάθε ειδικός και ο κάθε καλόπιστος παρατηρητής θα νομιμοποιείται να επικαλείται σενάρια για το τι ακριβώς συνέβη τα χαράματα της Κυριακής που μας πέρασε. Από το εάν η όχι το «Αγία Ζώνη 2» βυθίστηκε μετά από παράνομη μετάγγιση του φορτίου του ή αν το ναυάγιο προκλήθηκε εκουσίως έως από το εάν η βύθιση του σκάφους προκλήθηκε για την κάλυψη αποδείξεων που παραπέμπουν σε συστηματική λαθρεμπορία με συνέργειες που οδηγούν σε όλους τους προαναφερόμενους μηχανισμούς.
Η περιβαλλοντική καταστροφή από τον δορυφόρο της EMSA
Δείτε πώς αποτυπώνεται η περιβαλλοντική καταστροφή στον Σαρωνικό κόλπο στους χάρτες μέσω δορυφόρου του Διεθνή Οργανισμού Παρακολούθησης Ρύπανσης (EMSA).
Στους χάρτες φαίνεται ξεκάθαρα ότι η ρύπανση καλύπτει την θαλάσσια περιοχή από τον Πειραιά έως τη Γλυφάδα, καθώς και η μεγάλη ποσότητα πετρελαίου που βρίσκεται στη θάλασσα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου