Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2018

Όλο το Master Plan για το λιμάνι του Πειραιά και η σημερινή παρέμβαση της Δημάρχου Σαλαμίνας στο fb

newmoney.gr
Ιανουάριος 22, 2018 - 16:51
Του Μηνά Τσαμόπουλου
Σε δημόσια διαβούλευση παρουσίασε σήμερα Δευτέρα 22 Ιανουαρίου η ΟΛΠ ΑΕ τις προτάσεις της για το "Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και Μελέτη Διαχείρισης (Master Plan) Λιμένα Πειραιά" στο πλαίσιο όσων ορίζονται στη Σύμβαση Παραχώρησης του 2016, που κυρώθηκε με τον νόμο Ν.4404/2016.
Σύμφωνα με το σχέδιο, προβλέπεται η εκτέλεση έργων συνολικής εκτιμώμενης αξίας 466 εκατ. ευρώ. Πρόκειται μεταξύ άλλων για:

Α. 293,8 εκατ. υποχρεωτικές επενδύσεις
-Επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη
-Μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας
- Υπόγεια σύνδεση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με τον χώρο πρώην ΟΔΔΥ
- Bυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα
- Κατασκευή του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών
- Επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων
- Βελτίωση των υποδομών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης
- Προμήθεια νέου εξοπλισμού
- Βελτίωση και συντήρηση των υποδομών του λιμένα.
Β. 172 εκατ. προτεινόμενες πρόσθετες επενδύσεις
- Ανάπτυξη κέντρου αποθήκευσης και διανομής στον χώρο πρώην ΟΔΔΥ
- Κατασκευή δύο πολυώροφων κτηρίων στάθμευσης αυτοκινήτων
- Αγορά οικολογικών λεωφορείων
- Κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας
Η Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε. και Ελληνικού Δημοσίου που κυρώθηκε με τον ν.4404/2016 προβλέπει μια δέσμη υποχρεωτικών επενδύσεων συνολικού ύψους 293,8 εκατ. ευρώ τις οποίες η ΟΛΠ Α.Ε. έχει δεσμευτεί να υλοποιήσει εντός πέντε ετών από την ημερομηνία μεταβίβασης των μετοχών. Στη δέσμη των υποχρεωτικών επενδύσεων περιλαμβάνονται: η επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη, η μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας, η υπόγεια σύνδεση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με τον χώρο πρώην ΟΔΔΥ, η βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα, η κατασκευή του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών, η επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων, η βελτίωση των υποδομών της ΝΕΖ, η προμήθεια νέου εξοπλισμού και, φυσικά, η βελτίωση και η συντήρηση των υποδομών του λιμένα.
Επιπλέον των υποχρεωτικών επενδύσεων που περιγράφονται στη Σύμβαση Παραχώρησης, η ΟΛΠ Α.Ε. έχει προτείνει μια δέσμη πρόσθετων επενδύσεων, συνολικού ύψους 172 εκατ. ευρώ, τις οποίες κρίνει απαραίτητες για την ανάπτυξη του Λιμένα Πειραιά σε λιμένα παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών με σύγχρονες υποδομές και μέσα. Στις πρόσθετες επενδύσεις περιλαμβάνονται: η ανάπτυξη κέντρου αποθήκευσης και διανομής στον χώρο πρώην ΟΔΔΥ, η κατασκευή δύο πολυώροφων κτηρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, η αγορά οικολογικών λεωφορείων και η κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας.
«Στόχος είναι ο σωστός προγραμματισμός της μελλοντικής εξέλιξης και ανάπτυξης του λιμένα με γνώμονα τα τεχνοοικονομικά στοιχεία που αφορούν κατά κύριο λόγο στις επενδύσεις που περιλαμβάνονται στο επενδυτικό πρόγραμμα. Ο χρονικός ορίζοντας αναφοράς καλύπτει την περίοδο 2016-2021 και αποσκοπεί στον σωστό σχεδιασμό των εγκαταστάσεων έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί η δυναμικότητα εξυπηρέτησης και να ελαχιστοποιηθεί η απώλεια χώρου και χρησιμότητας» επισημαίνει η διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ:
«Η μελέτη καθορίζει ακόμη τα μέγιστα επιτρεπόμενα όρια της ζώνης του λιμένα, τις επιτρεπόμενες προσχώσεις, τις χρήσεις γης, τους όρους και τους περιορισμούς δόμησης, τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και κάθε άλλο αναγκαίο στοιχείο για την εξυπηρέτηση της λειτουργικότητας και της ασφάλειας του λιμένα.
Απώτερος στόχος είναι το λιμάνι του Πειραιά να αποτελέσει κόμβο του παγκοσμίου συστήματος μεταφορών και να σηματοδοτήσει την ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας γενικότερα».
Η σύνταξη για την ανάπτυξη και λειτουργία του Λιμένα Πειραιά του Προγραμματικού Σχεδίου έγινε σύμφωνα με:
(i) όλους τους νόμους και κανονισμούς γενικής εφαρμογής, καθώς και όλους τους ισχύοντες Ρυθμιστικούς Κανόνες,
(ii) τη μεθοδολογία και τις προδιαγραφές που παρατίθενται στο έγγραφο με τίτλο «Προδιαγραφές Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης Διαχείρισης Λιμένων Διεθνούς Ενδιαφέροντος», (iii) τους κανόνες και τις κατευθυντήριες γραμμές για την κατάρτιση προγραμματικών σχεδίων, όπως παρατίθενται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 6.2 της ανωτέρω Σύμβασης Παραχώρησης.
Παραβρέθηκαν ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Γαβρίλης Γ., οι Δήμαρχοι: Πειραιά κ. Μώραλης Ι., Κερατσινίου-Δραπετσώνας κ. Βρεττάκος Χ, Περάματος κ. Λαγουδάκης Γ., ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Σακέλλης Μ., ο Κεντρικός Λιμενάρχης κ. Λεοντάρας Κ., ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιάρχων Τσικαλάκης Μ., εκπρόσωποι του Ναυτικού Επιμελητηρίου, του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου, του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, των Ναυτικών Πρακτόρων, Συνδικαλιστικών Ενώσεων και άλλων φορέων.
Οι φορείς που συμμετέχουν στη διαβούλευση θα αποστείλουν τις προτάσεις τους για την τελική διαμόρφωση του αναπτυξιακού πλάνου.
Και η σημερινή παρέμβαση της Δημάρχου Σαλαμίνας στο fb
Παρέμβαση στη διαβούλευση για το Master Plan Λιμένα Πειραιά της ΟΛΠ Α.Ε.
Στο πλαίσιο της πρόσκλησης για παρουσίαση – συζήτηση με θέμα «Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και Μελέτη Διαχείρισης (Master Plan) Λιμένα Πειραιά – Διαβούλευση με φορείς» συγκλήθηκε σύσκεψη στα Γραφεία των Π.Ε. Πειραιώς και Νήσων.
Στην εν λόγω σύσκεψη συμμετείχαν ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Παναγιώτης Χατζηπέρος, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Γεώργιος Γαβρίλης, ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, ο Δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας κ. Χρήστος Βρεττάκος, ο Δήμαρχος Περάματος κ. Ιωάννης Λαγουδάκης, η Δήμαρχος Σαλαμίνας κ. Ισιδώρα Νάννου, υπηρεσιακοί παράγοντες και εμπλεκόμενοι φορείς.
Αποτέλεσε κοινή διαπίστωση όλων των συμμετεχόντων ότι ο χρόνος της διαβούλευσης είναι ανεπαρκέστατος. Οι λόγοι είναι πολλοί και σοβαροί, όπως :
α) Ενημέρωση των Δημοτικών Συμβουλίων
β) Ενημέρωση των φορέων
γ) Οι παρεμβάσεις που πρόκειται να γίνουν σύμφωνα με το master plan είναι πολύ σοβαρές και θα καθορίσουν τις δραστηριότητες και τη ζωή των παραλιμένιων περιοχών σε βάθος τουλάχιστον 25ετίας.
Οι θέσεις της Π.Ε. Νήσων και του Δήμου Σαλαμίνας είναι σαφείς και διαμορφωμένες προ πολλών ετών.
Πιο αναλυτικά, απαιτούμε πλήρη σεβασμό του Συντάγματος και της ελληνικής νομοθεσίας για την προστασία των περιφερειακών ζωνών στη στεριά και τη θάλασσα καθώς και του περιβάλλοντος. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε αρνητικοί σε οποιαδήποτε δημιουργία ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης στην περιοχή της Σαλαμίνας (Κυνόσουρα) που προστατεύεται αυστηρά.
Αντίθετα, έχουμε υποβάλλει ολοκληρωμένη πρόταση από το παρελθόν με την οποία καταφέραμε να αποδεσμεύσουμε από την παραχώρηση στον ΟΛΠ και την COSCO των 835 στρεμμάτων της Κυνόσουρας που είναι Ζώνη Α΄ απολύτου προστασίας.
Προτείνουμε δε την αξιοποίηση της ευρύτερης περιοχής με ενάλιες και χερσαίες ανασκαφές, καθώς και τη δημιουργία Μουσείου και Θεματικού Πάρκου για την ανάδειξη των ευρημάτων και την αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής, που αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Τις θέσεις μας αυτές θα τις παρουσιάσουμε και θα τις υποστηρίξουμε σε συνάντηση που θα ακολουθήσει στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Οι θέσεις μας αυτές είναι πάγιες και αδιαπραγμάτευτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου