Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016

Βελτιώσεις «δείχνει» ο Δρίτσας έπειτα από την επιστολή της Cosco

Ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε αλλαγές επί του νομοσχεδίου κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ άφησε ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας έπειτα από την επιστολή-βόμβα της Cosco, με την οποία ζητά «αποκατάσταση του κατατεθέντος κυρωτικού νόμου στα συμφωνηθέντα». 
Οι βουλευτές ζήτησαν εξηγήσεις για την επιστολή της COSCO προς την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής με την οποία κάνει λόγο για «πλήρη ανατροπή των συμφωνηθέντων» για τον ΟΛΠ και καταγγέλλει αλλαγές από το υπουργείο Ναυτιλίας «που δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να γίνουν αποδεκτές».

«Δεν μπορεί με μια επιστολή και με τη νομοθετική λειτουργία που βρίσκεται σε εξέλιξη στη Βουλή να αναστατώνεται το σύμπαν και να τίθεται σε αμφισβήτηση το ταξίδι του πρωθυπουργού και η κοινοβουλευτική διαδικασία» δήλωσε ο κ. Δρίτσας.
O ίδιος διαβεβαίωσε ότι «οι σχέσεις μας με την Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας είναι σχέσεις σταθερές, είναι σχέσεις προοπτικής, στρατηγικού χαρακτήρα και η όλη η κυβέρνηση υπηρετούμε αυτούς τους σχεδιασμούς με συνέπεια και συστηματικότητα».
«Το ότι από το σχέδιο μέχρι το κείμενο που παρέλαβαν οι βουλευτές υπάρχουν κάποιες διαφορές, ισχύει όντως, στο πλαίσιο της δικαιοδοσίας της κυβέρνησης όπως την περιέγραψα» είπε ο υπουργός απευθυνόμενος προς τα μέλη της Επιτροπής.
Ξεκαθάρισε ωστόσο ότι «το να συζητήσουμε στο επίπεδο των αναφορών της επιστολής που στοχοποιούν, τον προσβάλλει». «Δεν μπορεί να γίνεται ενώπιον της Βουλής, με μια εταιρεία, όσο σεβαστή, αξιόπιστη και μεγάλη κι αν είναι και ενός υπουργού με αυτούς τους κανόνες» είπε ο κ. Δρίτσας επισημαίνοντας ταυτοχρόνως ότι η επιστολή της COSCO θα ληφθεί υπόψη.
«Η κυβέρνηση, θα το μελετήσει καλύτερα, θα δει τις ενστάσεις, τις αντιρρήσεις, θα προβληματιστεί ενδεχομένως για πιθανές βελτιώσεις, θα αντιμετωπίσει το κάθε τι και θα δούμε πώς θα ρυθμίσουμε το θέμα. Αλλά σε αυτό το πλαίσιο τίθεται το θέμα. Τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο», κατέληξε.
Αργότερα, το υπουργείο Ναυτιλίας εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία ανέφερε: «Αναφορικά με σημερινή επιστολή εκπροσώπου του παραχωρησιούχου του Λιμένα Πειραιά, σας ενημερώνουμε ότι ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα απαντήσει μόνο θεσμικά και μέσω της προβλεπόμενης κοινοβουλευτικής διαδικασίας.»
Το νομοσχέδιο εισάγεται το πρωί της Πέμπτης στην Ολομέλεια. Στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου υπερψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία (ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ, το Ποτάμι, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και η Ένωση Κεντρώων). Η ΝΔ επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια. Καταψήφισαν η Χρυσή Αυγή και το ΚΚΕ.
Νωρίτερα, ο εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, Γιώργος Κουμουτσάκος, σχολίασε:
 
«Για μια ακόμα φορά, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ακολουθεί τον ολισθηρό δρόμο του "άλλα λέμε, άλλα συμφωνούμε, άλλα ψηφίζουμε". 
 
Η επιστολή κόλαφος της Cosco δείχνει σε όλο της το μεγαλείο την πλήρη αναξιοπιστία της Κυβέρνησης. Η σταθερή αυτή πολιτική αναξιοπιστίας διώχνει και θα συνεχίσει να διώχνει επενδύσεις, την ώρα που η ελληνική οικονομία τις έχει ζωτική ανάγκη. 
 
Αλήθεια, ποιος θα εμπιστευτεί αυτήν την Κυβέρνηση, εντός και εκτός Ελλάδας; Η χώρα δεν αντέχει και άλλους διασυρμούς από την σημερινή Κυβέρνηση. Ο κ. Τσίπρας δεν μπορεί να κρύβεται πίσω από τον υπουργό του κ. Δρίτσα. Οφείλουν άμεσα να ξεκαθαρίσουν τη θέση τους».

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ
Κατά την ακρόαση φορέων στην αρμόδια Επιτροπή ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας, έκανε λόγο για μια σύμβαση πολύ καλύτερη από την προηγούμενη κι επισήμανε ότι η νέα διαδικασία που ακολούθησε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ διαφοροποιείται στο ότι η παραχώρηση του 67% του ΟΛΠ προχωρεί κατά στάδια, αφού πρώτα παραχωρείται το 51% και μετά το 16% με ρήτρα να ολοκληρωθούν οι υποχρεωτικές επενδύσεις από την Cosco, ύψους 300 εκατ. ευρώ στην πρώτη πενταετία.
Σημειώνεται ότι τη σχετική τροπολογία κατέθεσε ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος μαζί με διατάξεις για την απόκτηση φορολογικής ενημερότητας του ΟΛΠ, ώστε να προχωρήσει η παραχώρηση, ενώ δεν παραγράφονται πάντως οι λιμενικές υποχρεώσεις προς τους δήμους.
Αναφορικά με το τίμημα, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ τόνισε ότι ήταν πάρα πολύ υψηλό για τα δεδομένα και την κατάσταση στην οποία βρισκόταν ο ΟΛΠ, και πρόσθεσε ότι «πρόκειται για μια κίνηση πάρα πολύ σημαντική που θα καταγραφεί στο μέλλον».
Υποστήριξε δε πως για να σταθμιστεί αυτό, θα πρέπει καταρχήν να ξέρουμε ποιο είναι το αντικείμενο του διαγωνισμού «κι αυτό είναι η πώληση του 67% των μετοχών ΟΛΠ, όχι η πώληση εγκαταστάσεων, ή τμημάτων περιοχών». Σημείωσε επίσης, ότι η αντίστοιχη πώληση του ΟΠΑΠ, από την προηγούμενη κυβέρνηση έγινε με τιμή κατά 1 ευρώ υψηλότερη από τη χρηματιστηριακή του αξία, ενώ του ΟΛΠ γίνεται με 7 ευρώ υψηλότερα της χρηματιστηριακής αξίας, ανεβάζοντας την αποτίμηση στα 550 εκατ. ευρώ.
Απαντώντας δε, σε ερωτήσεις βουλευτών, ο κ. Πιτσιόρλας υπογράμμισε ότι η επιλογή του τρόπου παραχώρησης έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση και την προηγούμενη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.
Ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης
Τους πέντε άξονες που έθεσε η δημοτική αρχή του Πειραιά ώστε να αποκομίσει τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη για τους πολίτες της και την πόλη από τη συμφωνία για τον ΟΛΠ, έθεσε ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, οποίος αναφέρθηκε και στο ιστορικό της υπόθεσης ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε: «Ήμασταν εναντίον της πώλησης των μετοχών, αλλά υπέρ σε μακροχρόνιες παραχωρήσεις. Υλοποιήσαμε τη δέσμευσή μας και αφού μελετήσαμε προτείναμε τη δημιουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, πρόταση που απορρίφθηκε από την κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ όπως και μετά από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Μετά την ψήφιση της συμφωνίας, η οποία προέβλεπε την πώληση των μετοχών, τον Αύγουστο του 2015 από 260 βουλευτές, μπήκαμε στη διαβούλευση με σκοπό να αποκομίσουμε τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη για την πόλη και τους πολίτες».
Στο πλαίσιο αυτό, ανέφερε τους πέντε άξονες που έθεσε και ειδικότερα:
  • Αντισταθμιστικό τέλος για τον δήμο, που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα.
  • Να έχει λόγο ο δήμος στις επενδύσεις ώστε να υπάρχει κοινή αναπτυξιακή λογική και προοπτική μεταξύ λιμανιού και πόλης.
  • Μόνιμη παρουσία του δημάρχου στο ΔΣ.
  • Ξεκαθάρισμα ιδιοκτησίας γης και αποζημίωσης του δήμου Πειραιά.
  • Να υπάρξει πρόβλεψη για εργασιακά θέματα για την αντιμετώπιση της μεγάλης ανεργίας που υπάρχει στην περιοχή.
* Αναφορά προς τον πρόεδρο της Βουλής απέστειλε ο πρώην πρόεδρος και διεθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ (2009-2015) Γιώργος Ανωμερίτης εκφράζοντας εκτενώς την άποψή του για την ιδιωτικοποίηση. «Η απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει καμία σχέση με τον αναπτυξιακό σχεδιασμό της χώρας και το ευρωπαϊκό λιμενικό σύστημα. Παραβιάζει το Σύνταγμα, τους νόμους, τους κανόνες ανταγωνισμού και γενικά το ενωσιακό δίκαιο. Ζημιώνει τον ΟΛΠ ΑΕ και το Ελληνικό Δημόσιο» σημειώνει μεταξύ άλλων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου