Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2016

Παναγιωτης Γκιόκας: Πρωτοβουλία για την << Δημιουργία πάρκου Καταδυτικού Τουρισμού στη Σαλαμίνα>>

Σεβόμενος τους θεσμούς και τα πρόσωπα που τους απαρτίζουν και μακριά από οποιαδήποτε σκοπιμότητα παίρνω τη πρωτοβουλία να ζητήσω την βοήθεια των συμπολιτών μου ώστε να συγκεντρώσουμε 100 υπόγραφες και να καταθέσουμε αίτηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο ζητώντας τη σύγκληση του σε συνεδρίαση ώστε να εξεταστεί η πρόταση μου με θέμα << Δημιουργία πάρκου Καταδυτικού Τουρισμού στη Σαλαμίνα>> πρόταση απόλυτα εφικτή με σχετικά μικρό κόστος που αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν του νησιού μας και δημιουργεί τουριστικό πόλο έλξης
Θα ήθελα επίσης να αναφέρω επιγραμματικά τα κάτωθι :

1. Σήμερα στην Ευρώπη υπάρχουν 3,5 εκατομμύρια διπλωματούχων δυτών (ερασιτέχνες και προχωρημένοι) που συνιστούν την αγορά εργασίας καταδυτικού τουρισμού. Από αυτούς το 70% δηλώνει ότι επιθυμεί οι διακοπές του να σχετίζονται με καταδύσεις στη Μεσόγειο και το 30% στις τροπικές χώρες. Στις προτιμήσεις τους για κατάδυση είναι σε πρώτη προτεραιότητα τα ιστορικά ναυάγια πλοίων
2. Για τη Σαλαμίνα μας πιστεύω ότι θα πρέπει να δοθεί έμφαση σε κατάδυση σε ναυάγιο με διασφάλιση του θαλάσσιου οικοσυστήματος που σαν καταδυτική εμπειρία αν οργανωθεί και διαφημιστεί υποδειγματικά - με ταυτόχρονη ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού - θα μπορεί να προσελκύσει τουρίστες-δύτες τόσο από την εγχώρια αγορά όσο και από την ευρωπαϊκή
Επίσης θα μπορούν να παρέχονται :
Θεωρητικά σεμινάρια κατάδυσης
Πρακτικά Μαθήματα κατάδυσης
Εξερεύνηση/ξενάγηση ναυαγίου
Ομιλίες για τη πολιτιστική κληρονομιά του νησιού
Θα πρέπει να επισημανθεί πως η επίσκεψη και η ερασιτεχνική φωτογράφηση των μοναδικών, αυτών, υποβρύχιων αξιοθέατων θα επιτρέπεται μόνο με την καθοδήγηση εξουσιοδοτημένων φορέων, ενώ για τους ΜΗ δύτες μπορεί να πραγματοποιείται η επισκόπηση του βυθού και με σκάφη διαφανούς πυθμένα.
Θέλω να προσθέσω ότι σε ένα βάθος 8-10 μ. το ναυάγιο θα είναι ορατό ακόμα και με τη χρήση απλής μάσκας!
3. Δεν είμαι της θέσεως να βυθίζεται οποιαδήποτε <<παλιατζούρα>> στο όνομα της προσέλκυσης καταδυτικού τουρισμού, είμαι όμως υπέρμαχος σε αυτό όταν γίνεται σωστά μελετημένη καταβύθιση ενός πλοίου που θα ταιριάξει με το υποθαλάσσιο περιβάλλον. Το ναυάγιο σύντομα θα γίνει ύφαλος προσελκύοντας πλούσια θαλάσσια ζωή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το πλοίο Cedar Pride στην Ακαμπα της Ιορδανίας που βυθίστηκε σε ένα αμμώδη βυθό και έγινε σύντομα ένας ύφαλος με υπέροχα χρώματα. Σήμερα όλη η παράκτια περιοχή ζεί από αυτό το ναυάγιο.
4. Τα νησάκια Cayman της Καραϊβικής δαπάνησαν ποσό ίσο σχεδόν με τον ετήσιο κρατικό προϋπολογισμό τους για να αγοράσουν ένα Ρωσικό πολεμικό και να το βυθίσουν σαν τεχνητό ύφαλο. Και εκεί το ναυάγιο έγινε πόλος έλξης δυτών και η κίνησή τους αυτή τους απέφερε πολλά κέρδη.
ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΕΜΕΙΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΒΥΘΙΣΑΜΕ ΑΡΚΕΤΑ ΠΟΛΕΜΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΒΟΛΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΟΠΟΥ ΤΟ ΒΑΘΟΣ ΞΕΠΕΡΝΑ ΤΑ 1500 ΜΕΤΡΑ!
Θέλω να πω ότι αναλόγως τι θα βυθίσουμε και που, θα προσελκύσουμε ανάλογο καταδυτικό τουρισμό, αναλόγως το πόσο θα το μελετήσουμε θα πετύχουμε ή όχι.
5. Το 70% των Ευρωπαίων επιλέγει μεσογειακούς προορισμούς, με τον κύκλο εργασιών της καταδυτικής βιομηχανίας στην Ευρώπη να αγγίζει τα δύο δισ. ευρώ τον χρόνο.
6. Αναφέρω κάποια παραδείγματα από το εξωτερικό
Στον Καναδά, σύλλογοι αυτοδυτών σε συνεργασία με το Πολεμικό Ναυτικό πόντισαν θωρηκτό του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, στη θαλάσσια περιοχή του Nanaimo, ένα νησάκι κοντά στο Βανκούβερ. Σε μικρό χρονικό διάστημα ο αριθμός των καταδύσεων στην περιοχή αυξήθηκε 100%.
Στο αιγυπτιακό Σαρμ Ελ Σέιχ λειτουργούν 40 καταδυτικά κέντρα και καθημερινά περίπου 200 καταδυτικά σκάφη μεταφέρουν περί τους 6.000 δύτες. Η ευρύτερη περιοχή διαθέτει πάνω από 20.000 κλίνες. Τα έσοδα από τις δράσεις αυτές αγγίζουν περίπου τα 36 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Στη Μάλτα, το 27% του ΑΕΠ προέρχεται από τις καταδύσεις, ενώ αλματώδη αύξηση 270% γνώρισε ο καταδυτικός τουρισμός στην Κροατία μεταξύ 2006-2010.
7. Αναφέρω κάποια παραδείγματα από την Ελλάδα
Μελέτες έχουν γίνει από πανεπιστήμια κι ερευνητικά κέντρα για νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου (Λέσβος, Χίος, Ψαρά, Αγιος Ευστράτιος, Λήμνος), την Κρήτη (Χανιά, Αγ. Νικόλαος, Σητεία), τις Κυκλάδες (π.χ. Ιος, Σαντορίνη) κ.ά. Στον Αγ. Νικόλαο Κρήτης, για παράδειγμα, τα σχέδια ειδικών του ΕΛΚΕΘΕ προβλέπουν πόντιση ΠΑΡΟΠΛΙΣΜΕΝΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΠΛΟΙΟΥ, ενώ στη Σητεία γίνεται λόγος και για μεταφορά του βομβαρδιστικού του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου που είναι βυθισμένο μέσα στο λιμάνι.
Για τους ενδιαφερομένους συμπολίτες που θα ήθελαν να στηρίξουν την αίτηση , θα μπορούσαν να έρθουν σε επικοινωνία μαζί μου ή να περάσουν από τα γραφεία ΑΝΕΛ Σαλαμίνας λεωφ. Φανερωμένης 21 τρίτος όροφος (Τετάρτη και Παρασκευή 1830 με 2030 ) ώστε να υπογράψουν
Γκιόκας Παναγιώτης
Πολιτευτής ΑΝΕΛ Β΄ Πειραιώς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου